onsdag den 23. januar 2013

Retrostof-udfordring januar: Granny stripes patchworktæppe




Jeg har taget den udfordring, som Marthe har givet os, op. Og januars svar på udfordringen er et patchworktæppe i striber frem for firkanter.

Det er hos dygtige Ulla, at jeg har fundet min inspiration - lige siden jeg så dette smukke tæppe, som Ulla navngav "granny stripes patchworktæppe", har jeg haft lyst til at lave et i samme stil. Nu har jeg fået en anledning, for den lille dreng, som jeg venter mig, skal selvfølgelig have et babytæppe i mine yndlings-retrostoffer.  

Og det stykke retrostof, som er min januar yndling, er dette:




Jeg er vild med både farver og motiv. Hvor det stammer fra (Danmark eller Tyskland?), ved jeg ikke. Måske en af jer i Blogland ved det?

Tæppet er syet i flere yndlings-retrostoffer i blå, gule, brune og orange farver. Bagsiden er også retrostof i en ultra blød kvalitet. 








Og Lara skulle lige prøve lillebrors tæppe (man er vel vant til at have de kreationer på, som mor syr):




Tæppet er nemt og hurtigt at sy. Jeg tog billeder undervejs og poster en af dagene en vejledning til, hvordan jeg syede mit granny stripes patchworktæppe. 

_________________________


This is Januarys answer of the blog challenge I am participating in. I have made a "granny stripes patchwork baby blanket" out of some of my most beloved vintage fabrics (from the 60ties and 70ties). I found my inspiration right here
The blanket is easy to make. I'll post a tutorial one of the coming days. 


22 kommentarer:

  1. Oh, that is wonderful. I am in love with the fabrics.
    Esther.

    SvarSlet
  2. Hej Anna
    Dit tæppe (lillebrors ;-) er fantastisk smukt! Jeg får helt lyst til at sætte i gang at sy et sådan et, med det samme! ♥ farve-sammensætningen!

    Tak for fin inspiration!

    SvarSlet
  3. Sikke et skønt tæppe - og fantastisk yndlingsstof, som jeg faktisk aldrig har set før.

    Så fint!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  4. Hvor er det fint. Det var da en super god måde at sy et tæppe på.... Tak for inspirationen :-)

    SvarSlet
  5. Supersmukt tæppe du dér har syet:)

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare dejligt at se striber istedet for firkanter til Patchwork.

    Flotte retrostriber. Jeg kan også godt forstå at det stykke stof med dyr og huse på hører til blandt dine favoritter.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. nøj hvor er det fint.
    Jeg er også med i Marthes leg, men arbejder ikke i så store kreationer :). Glæder mig til at se hvad du mere finder på.

    SvarSlet
  8. Så fint!! Ser frem til en vejledning ;)
    Julie

    SvarSlet
  9. Jeg elsker tæppet. Det er så flot :-)

    SvarSlet
  10. Du må simpelthen have en fantastisk stofsamling - tæppet er virkelig fint.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  11. Nydelig teppe! Herlig fargekombinasjon du har brukt:)

    SvarSlet
  12. Jeg er vild med det nydelige teppet. Når stoffene er så fine, så blir et slikt stripete teppe flott :)

    SvarSlet
  13. Oh, I really love the fabric with the little apple trees! Do you know what it is? I´d totally love some, it is just too cute! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Susi, no I am afraid I don't know anything about this fabric except it is from the 60ties or 70ties. I have bought it here:

      http://www.trendsales.dk/listings/retro-vintage-retro-stof/29689924

      You can write her and ask if she has more (I think she has).

      Kind regards,
      Anna

      Slet
  14. hvor er det flot :) Det tror jeg næsten jeg vil kaste mig ud i, trænger til få noget ud af de retrostoffer jeg har liggende.. symaskinen har stået stille lidt for længe :)

    SvarSlet
  15. smukt!! - jeg er også med i Marthes udfordring - kig forbi hvis du vil se mit bidrag:-)

    SvarSlet
  16. Ih, hvor det et fint retro-tæppe du har lavet. Din blog er virkelig inspirerende!

    SvarSlet