søndag den 30. december 2012

Nytårsnederdelen








Så lykkedes det at få lys nok til at tage billeder af Lara i den seneste kreation. Men om jeg begriber, hvordan jeg får mit kamera til at opfange farven lilla korrekt - det var også en umulighed med det gamle kamera. Men dette er jo et Canon spejlrefleks af god kvalitet, og det burde vel kunne klare det? Nogle, der har et par foto-fif?

Nå men, farven på tyllnederdelen er en flot lilla (og ikke lilla-blå, som på billederne) med turkise bomber - og nok mest rigtig på det andet sidste billede. 

Tyllnederdelen er syet i blød tyll fra Stof og Stil - og jeg synes, det var lidt af et scoop at finde den bløde tyll i denne farvevariation (hvis nogle kender til steder, som sælger blød tyll i solgul og stærk grøn - eller andre spændende farver - så sig endelig til).

Den er syet efter denne diy, og den er nem at sy, omend lidt tidskrævende (og der skal bruges en del sytråd til rullesømmen:-)) Lara knuselsker den og har danset rundt i den siden lørdag morgen. Det bliver også hendes nytårs-outfit, har hun besluttet (og så glæder hun sig til at vise den i børnehaven, hvor tyllnederdele er højeste mode). Dukke Lea skulle selvfølgelig også have en tyllnederdel i samme stof. 

Den matchende sløjfe viste jeg i går - den kan du se her, hvor der også er en diy på den. 

Nu nærmer nytårsaften sig, og dette bliver vist årets sidste kreation fra min hånd. I morgen får vi besøg af et par gode venner og deres søn, som er jævnaldrende med Lara. Vi skal hygge os dagen igennem med at lave god mad - og for børnenes vedkommende lege - og så holde nytårsaften på en stille og fredelig måde. 

I morgen formiddag poster jeg årets sidste indlæg, hvor jeg viser alle mine kreationer gennem året. 


17 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle søde og gode ting du syr. Masser at inspiration at hente her hos dig. Jeg har med succes syet flere kopier af dine Elefanter.
    Og God nytår.

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk og ret stilet at dukken også er blevet udstyret med nytårstøj:-) Rigtig godt nytår.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. Den er bare rigtig fin og ja, sikke et scoop med farverne. :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot og prinsesse agtig ;:-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot - og hvor ser hun bare glad ud mens hun danser rundt.

    SvarSlet
  6. Smuk nederdel til datteren.

    Min erfaring er at hvis lyset fanges i en anden/forkert vinkel giver det en helt anden farve end den reelt har og det gør den med alle tre cameraer her i huset, så du må bare tage mange billeder i forskellige vinkler så må det jo lykkes. Håber det hjælper lidt.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. hvor er hun dog skøn i den nederdel. :o)

    Der må være noget med lilla og kameraer.. jeg synes tit jeg støder på indlæg hvor der skrives at den lilla ikke gengives korrekt.

    men jeg tror Lis har ret.. og så er det altså ikke nemt med billeder på denne årstid.

    rigtig godt nytår. glæder mig til at se dit indlæg imorgen

    SvarSlet
  8. Hvor sødt at dukken også har fået en magen til :o) Rigtig godt nytår til jer! Der venter vist nogle spændende begivenheder i det nye år ;o)

    SvarSlet
  9. Smuk, smuk nederdel - hun ser bare så skøn ud, smukke Lara, med matchende sløjfe!
    Jeg begriber heller ikke det dér med den lilla - men synes engang at have hørt, man ved at justere hvid-balancen inden hvert billede, kan fange de korrekte farver bedre. Men mit kamera er ikke så avanceret - måske dit kan tage billeder i RAW-format, så du efterfølgende kan justere dem i et billedbehandlingsprogram, der kan arbejde med RAW? Igen, et tip jeg synes at have fået :-)

    SvarSlet
  10. Åhh så fin :)

    Godt nytår til jer.

    SvarSlet
  11. Ej ej hvor er hun altså bare fin. Hun er klar til nytårsfest. Godt Nytår til jer :-)

    SvarSlet
  12. Jeg kan virkelig godt forstå at hun elsker den - det er da også en rigtig tøse-nederdel. :)

    Godt nytå

    SvarSlet
  13. Hvor er den nederdel skøn! Min datter på 3 år er også kommet i tylnederdel-alderen og ville elske sådan en som denne :)
    Godt nytår herfra :)
    Kh Mette

    SvarSlet
  14. Hvor er din datter bedårende :)

    Godt nytår!

    SvarSlet