søndag den 16. december 2012

Lilla 50er kjole med gule dots











Endelig! kommer der en færdig kreation fra min hånd. Efter længe (alt for længe) ikke at have haft tid eller overskud til at sy, fik jeg her i dag færdiggjort en kjole til Lara. Og jeg har glædet mig som et lille barn til at vise den frem på bloggen, for jeg har virkelig savnet både at sy, men også at vise mine kreationer frem.  

Kjolen bliver årets jule- og nytårskjole. Jeg ved ikke, om den er særlig julet, men festlig, det er den. Og jeg faldt pladask for stoffet, som jeg fandt her hos Malika-rosa.dk. Kjolen er syet i mit yndlings vintage mønster og er en 50er kjole. Det er et mønster, jeg har brugt en del gange før - bl.a her, her og her.

Farvekombinationen gul-lilla er og bliver min yndlings, og stoffet egnede sig supergodt til kjolens mønster. Alt i alt en vellykket kjole. Heldigvis er Lara også tilfreds med den.


26 kommentarer:

  1. Den er bedårende, elsker farve kombinationen og detaljerne bagpå:-)

    SvarSlet
  2. Helt fantastisk - så gennemført og smuk. Modellen er bedårende - intet mindre. Jeg er vild med snittet - FULDSTÆNDIGT (er det et man kan købe i butikker eller er det et gammelt et, du er heldig at eje?) Så smukke billeder af en smuk pige i smuk kjole - tak fordi vi måtte kigge med og skønt for dig, at du fandt tid og overskud, til at få den færdig ;O)

    Mange hilsner Betina.

    kig endelig tilbage hos mig, hvis du får lyst ;O)

    SvarSlet
  3. Hold da fest hvor er den også bare flot.. Jeg er helt vild med farverne..

    SvarSlet
  4. Den er bare super flot:-)

    SvarSlet
  5. SÅ sød den er. Om den så er julet eller ej, så bliver hun da den sødeste lille pige til både jul og nytår !!!
    Gad godt have dine evner Anna !!!

    SvarSlet
  6. Hvor er den flot. Det er også en skøn model du har brugt. Specielt bånd og sløjfe gør det så fint, wauv.

    God søndag.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. Så smuk anna. Håber du og familien har haft en dejlig juleweekend. Knus Maria

    SvarSlet
  8. Hvor er det dejligt, at du er tilbage med et kreativt indlæg!! Og sikke en skøn kjole - lige mig!! Elsker prikker og lilla og gul er bare så flot sammen. Og sløjfen er så fin!! Lara ser nu også rigtig tilfreds ud :-) tror nu også at den ville se rasende smart ud i en str. 34 3/4 år :-)
    kh viola

    SvarSlet
  9. Så bra at du er tilbake med dine kreative innlegg - jeg storkoser meg med å se alt det fine du lager :)

    SvarSlet
  10. Hvor er den kjole bare flot, elsker de to farver sammen ... og Lara hun er da bare den yndigste model :)

    SvarSlet
  11. Åh hvor er den fantastisk! Kald mig bare barnlig men jeg ville ønske den fandtes i voksenstørrelse! Pufærmer og strut er toppen!

    SvarSlet
  12. Både kjole og model er bedårende :) Dine kreationer får mig altid til at ønske mig en lille pige - selvom babyplanerne ligger noget ude i fremtiden endnu :)

    SvarSlet
  13. Den er da intet mindre end fantastisk!

    SvarSlet
  14. Sikke flotte farver og de ser super godt sammen! Dejligt at du igen er i gang med krea :o)

    SvarSlet
  15. HOLD nu op hvor er den skøn!!! Jeg er faldet over din blog for nylig, og jeg er SÅ imponeret over dine kreationer!!

    Jonna

    SvarSlet
  16. Hvor er den bare skøn.....

    SvarSlet
  17. Super flot kjole (og model :) ) Lækkert mønster, hvor har du det fra?? Jeg tror jeg har en her hjemme som vile elske at få sådan en flot kjole :)

    SvarSlet
  18. Den kjole er helt fantastisk;-)

    SvarSlet
  19. Hvor er den kjole skøn! Ja, modellen er selvfølgelig også sød :)

    Og den farvekombi gør også et eller andet for mig ;)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  20. Fantastisk kjole.... Og sikke hun stråler :-)

    SvarSlet
  21. Jeg har sagt det før og siger det gerne igen - du er simpelthen så dygtig og du har den mest bedårende lille pige!

    SvarSlet
  22. TUSIND TAK for jeres søde kommentarer:-) Mønsteret er et amerikansk mønster fra 50erne, som jeg har købt på etsy.com. Der er masser af lignende mønstre - man skal bare google "50 dress pattern children", så kommer de frem:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  23. hvor er den bare flot! skal helt sikkert se om jeg kan finde et lignende mønster :)

    SvarSlet
  24. Vildt flot kjole endnu engang, og den satte lige det sidste skub i mig så jeg endelig har fået afprøvet et lignende 50'er mønster jeg har haft liggende rigtig længe, så tak igen for inspirationen

    SvarSlet
  25. Nøj, hvor jeg virkelig elsker det tøj du laver til din datter.
    Gid jeg selv kunne og nok også det vigtigste at have et barn og stoppe i tøjet.

    SvarSlet