torsdag den 18. oktober 2012

Så er jeg i gang igen!



Så blev der endelig tid og overskud til at sy igen! Det blev til et par vinterbukser til Lara, som endnu ikke er helt færdige. Lommerne kan du se på billedet. Sypausen har ikke været god for mig, for jeg lavede 1000 idiotiske fejl undervejs, på trods af at det bare var et par simple bukser - men sådan er det vel, når man kommer ud af træning:-)

Blomsterne af strygestof er nogle, jeg har haft i hovedet længe - og nu blev de afprøvet. Det var ikke helt nemt, for de skal klippes meget præcist - og det var jeg ikke nær så god til, som jeg gerne ville. Det ville være fedt at have en udstandser til dem - men dem, man kan købe i handlen, er ikke stærke nok til strygestof. 

Håber på at kunne vise de færdige bukser i morgen - hvis altså sy-guderne vil være med mig:-)


26 kommentarer:

  1. Ha ha ha Anna, jeg tog også symaskinen i brug igen efter alt alt for mange måneder. Et par simple babybukaer måtte sprættes op flere gange-helt ærligt altså,,, HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE??? men dejligt var det nu alligevel:)
    Håber du nyder ferien,
    Kh Kirsten

    SvarSlet
  2. Blomsterne er lækre synes jeg... klippefejl eller ej...

    Jeg har meget med at lave seriøse og frustrerende fejl hvis jeg ikek har spillet rigtigt på mit klaver i et stykke tid... Og så bliver jeg VILDT sur på mig selv ;0)
    Jeg mener - den er altså gal hvis man spiller forkert i Für Elise ;0)

    De bukser tegner til at blive rigtig gode - fejl and all!!!

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine - fine farver, og en sjov idé med strygemærkerne på en ny måde :)

    SvarSlet
  4. Hej. sikke flotte ting du laver på din blogg (: Vil lige spørge om hvordan du laver udvendige lommer? Er det et eller 2 lag stof? og syr du dobbelt sting ( oven i den anden ) når du syr dem på bukserne med piping bånd? Håber du vil hjælpe en nybegynder (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Irene

      Selvfølgelig vil jeg det:-) Du kan se en vejledning til at lave lommerne her:
      http://laralil.blogspot.dk/2012/10/diy-lomme-med-fladt-pipingband.html

      På disse lommer er der kun et lag stof, men det er også kraftigt (bredriflet fløjl). Er det tyndt stof, vil jeg vælge to lag. Og nej, jeg syr ikke oven i stikningen - det var en af mine mange fejl, at jeg allerede havde syet stikningen. Det gør jeg først, når jeg syr lommen på. Det giver mening i diyen.

      Mange hilsner
      Anna

      Slet
  5. Superfine blomster :) bliver helt sikkert nogle fine bukser.

    SvarSlet
  6. Hej Anna
    Ja indtil videre ser det da lovende ud :-)
    Jeg fik en nyhedsmail fra Papir og Tapet forleden som har fået udstansere til strygestof - måske det var noget?
    Kh. Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria

      Det kan godt være, at de reklamerer med det, men udstanserne bliver slidt meget hurtigt af strygestoffet - desværre.

      Kh
      Anna

      Slet
  7. Dejligt at have dig tilbage på den kreative pind! Det ser SÅ godt ud med det strygestof. Godt du nævner det med udstanserne, for jeg gik og overvejede, men hvis det ikke virker til strygestof,så er det lige meget. Hehe fejlene kan også skyldes hormoner. Mine hormoner fik skyld for meget :-)
    kh viola

    SvarSlet
  8. Lækker farve combo, lige efter mit hoved og de der blomster er da bare så nice ;0)

    SvarSlet
  9. Jeg er sikker på at de bliver super :-)
    Flotte farver!

    SvarSlet
  10. Hvad med at skærer figuerene ud af strygestoffet.
    I mine unge dage (jeg er selvfølgelig stadig super ung) skar jeg rigtig meget karton og lavede fine uroer m.m. og jeg tænkte om man mon ikke kunne bruge samme metode til strygestoffet.Det er nemmere at styre den lille kniv end en saks synes jeg.

    Men super skønne blomster, klippefejl eller ej :)

    -Linette

    (Har modtaget mit strygestof, tak!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er man ferm med en hobbykniv er dette en rigtig god ide:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  11. Lækre farver og jeg synes altså at dine blomster er rigtig fine :)

    Kh. Irene

    SvarSlet
  12. Fine blomster og jeg er vild med den lilla farve. Jeg ville lige høre dig, om jeg nåede at tilmelde mig til blogtræffet d. 2. februar, mener nemlig at jeg nåede at skrive inden, at vi rundede de 40, men blev lige i tvivl.

    Kærligst Helena

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Helena

      Du er med:-) Vi ses d. 2. februar.

      Kh
      Anna

      Slet
    2. Tusind Tak, ja vi ses;-)

      Slet
  13. Hej Anna!
    Herfra Norge ser det altså bare helt perfekt ud, det du har lavet ;-)

    Kh Marthe

    SvarSlet
  14. synes bare du laver så mange lækre ting og det er nogle virkelige fine strygemønstre du får lavet. har du overvejet at købe en bigshot stansemaskine, den kan virkelig skære alt, selv 5mm tykt filt(se evt det vægur jeg har lavet, på min blog) :) tror heller ik den bliver lige så hurtigt slidt, da den er beregnet til scrapbooking :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder interessant! Vil den også kunne skære mine egne mønstre, eller er det kun standard mønstre, den kan skære?

      Kh
      Anna

      Slet
  15. Skønne farver og lækkert design som altid dygtige Anna.
    Dejligt at du er tilbage ved maskinen igen, jeg ser også frem til en weekend med tid til krea.

    SvarSlet
  16. Ser så flotte ut - gleder meg til å se hele buksene. (Jeg får nesten litt abstinenser når jeg ikke får sydd, skjønner det var godt å få litt tid til det igjen :)

    SvarSlet
  17. Ser rigtigt lækkert ud med de blomster!

    SvarSlet
  18. Ej hvor er de fint. Du er altså meget dygtig - idiotiske fejl eller ej:-)
    Det der strygestof er da helt vildt smart, hvor får man mon fat i sådan noget? Det er da helt genialt til at pifte det hele lidt op, når man som mig ikke er så ferm til at sy smukke detaljer.

    SvarSlet
    Svar
    1. hov kan da lige se, at du jo sælger det (altså strygestof). Det må jeg lige have kigget nærmere på, men det må vist blive senere, for nu kalder babyen.

      Slet
  19. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet