tirsdag den 23. oktober 2012

Så er den ankommet!




Nemlig min trådholder fra Tyskland - som jeg har købt her. Og den er også blevet hængt op på væggen og fyldt med sytrådsruller. 

Jeg er dog desværre ikke tilfreds. Kvaliteten var ikke som forventet - den er spraymalet og skal males efter, og hullerne fra boremaskinen er ikke spartlet ud først. Jeg havde regnet med en bedre kvalitet til 69 euro, som den koster. Hvad værre er - sytrådsrullerne passer ikke til rundstokkene, der er lidt for tykke. Det er kun mine sytrådsruller fra Stof og Stil, der passer. Nå ja, og så min overlocktråd. Og det er jo altså ikke optimalt.

Alligevel har jeg beholdt den. For jeg kunne ikke rigtig overskue at skulle sende den tilbage og vente på, at min mand vil finde tid til at lave en til mig. Men det var før, jeg så tilbuddet fra Tina - her kan du købe en flot sytrådsholder til ikke mere end 150 kroner. Havde jeg vidst det, ville jeg have slået til her!

Så - mangler du en trådholder (og ikke har manden eller tiden til at lave en selv), så kig forbi Tina i stedet for at købe den i Tyskland.


12 kommentarer:

  1. Tusind tak for linket. Det blev jeg altså bare rigtig glad for.
    Det er simpelthen rigtig mange penge, for en omgang "møg"
    Hvis du skal male den, kan du så ikke slibe pindene lidt mindre, sådan at de kommer til at passe?

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det er en rigtig fin trådholder, som din mand har skruet sammen:-) Nej, jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre at lave dem mindre. Det ville i hvert fald være et kæmpe arbejde.

      Kh
      Anna

      Slet
  2. Øv hvor surt!!Det så ellers rigtig lovende og smart ud!! Tinas ser rigtig god ud, og til en meget rimelig pris.
    Jeg håber, at du finder en løsning.
    Kh Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal jeg nok - arbejder allerede på en:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  3. Er ret sikker på at den pynter gevaldigt selvom det nu ikke er helt optimal. Jeg blev i hvert fald helt inspireret og manden er allerede sat igang, dog skal jeg lige have målt vægen, så den kommer til at passe perfekt :-)
    Men hvor ser det altså lækkert ud når alt tråd sidder flot der i rækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også, den pynter - og bliver helt glad for at se alle de smukke farver, som der efterhånden er i mit syrum:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  4. Øv hvor ærgerligt. Det er ellers en super smart idé. Kan næsten regne ud du bruger stof og stils sytråd til overlock i farver siden det er 4 af hver :o)
    Kan overlockeren godt holde til de tråde? Og sidst men ikke mindst hvor har du købt de lækre lyserøde overlock ruller?
    ( Hilsen Malou der har svært ved at finde tråd i farver til overlock *ss*)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malou

      Ja, min overlocker - som er en Bernina 800 DL (hedder den vist) - godtager gerne almindelig tråd som overlocktråd. Og det giver jo muligheder, da sytråd findes i flere farver en overlocktråd.
      Den smukke lyserøde er købt hos "Ritas stoffer", som er en lille stofbutik, der ligger på Trøjborg. Der er desværre ingen netbutik.

      Kh
      Anna

      Slet
  5. Øv hvor ærgerligt! Til den pris vil man jo forvente at tingene er i orden! Også ærgeligt at pindene er for tykke til dine andre ruller!

    Jeg er ovenud lykkelig for mine trådrulleholdere, som min far lavede til mig for snart 4 år siden:-) nu er de endelig sat op igen efter at have været opmagasineret i 1 år pga midlertidig bolig! Det er bare så meget mere overskueligt, når man kan se det hele.... Må vise mine frem en dag, når jeg har åer ryddet op!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gør det - så kan det være som inspiration til os andre:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  6. Fed ide' og smart væg deko i et krearum :-)

    SvarSlet