fredag den 19. oktober 2012

Lilla bukser med flower power lommer





Så blev de lilla fløjsbukser med lommerne fra indlægget igår færdige - og Lara fik dem afprøvet både indenfor (til flødebollespisning) og udenfor (hvor der skulle hoppes i vandpytter). De er heldigvis godkendt af hende (selvom moderen ikke er helt tilfreds).

Bukserne er syet i bredriflet fløjl (dvs. ikke babyfløjl - dette stof er kraftigere end babyfløjl) - det samme stof som jeg brugte til disse smækbukser. Det har været vasket først, så det ikke krymper mere. 

Lommerne er lavet efter denne vejledning - og pyntet med strygestof. Som I kan se på nærbilledet, er strygestoffet strøget godt ned i fløjlen. Jeg har givet ekstra varme, ekstra pres og strøget  længere end normalt. Det er nødvendigt, hvis der er struktur i stoffet (såsom fløjl, frotte og velour). 

Jeg har flere vinterbukser i støbeskeen - nu må vi se, hvornår jeg finder tid til at få dem syet!


18 kommentarer:

  1. Shit de er søde og det er modellen skisme også! Er vild med den lille fløjl :-)

    SvarSlet
  2. Fantastisk , Intet mindre..... Tænkte på, sælger du mon din smukke datters aflagte tøj?? Det ku da lige passe merle tror jeg...

    SvarSlet
  3. Super fine!:) Hvor skaffer du det "grove" fløjl?

    SvarSlet
  4. De er fine, og rigtig gode her til efteråret.

    SvarSlet
  5. Hvor er de fantastiske! Jeg må vist investere i noget ensfarvet stof så jeg kan give den lidt gas med det strygestof jeg købte af dig.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  6. Hej Anna
    Perfekte, i min øjne :-) Jeg <3 dem!

    Knus Marthe

    SvarSlet
  7. De ef top nice, er også selv ret vild med den mellemriflede fløjl, den giver bare det perfekte retro look, synes blomsterne på lommerne er SÅ fede, sådan et par vilke jeg gerne lave til Ida, har dog endnu ikke prøvet strygestof;0)

    SvarSlet
  8. Så lekre - likte godt at lommene var så store at de dekker knærne - da blir det ekstra beskyttelse mot hull der :)

    SvarSlet
  9. De er simpelthen for lækre Anna - SÅ smukke!! Flot arbejde :-)

    Og tak for dine hilsner på bloggen undervejs i flytterod og renoveringskaos - og ja, vi har været meget flittige, men jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det skulle gøres inden vi flyttede ind :-) Nu sidder man nemlig her - en fredag aften - men benene godt oppe i sofaen - og nyder det hele :-)

    Glæder mig til at se mere fra dit hjem :-)

    Knus Mette

    SvarSlet
  10. Hvor er hun skøn (ja og bukserne også selvfølgelig). Det nederste billed med lille dybteskarphed er super skønt. Jeg synes generelt at du tager skønne, skønne billeder. Måske skulle du overveje Lightroom som jeg bruger, jeg siger dig det er noget af det bedste der er sket for mine fotos længe. Der er gratis prøveperiode så du kan jo se om det er noget for dig.

    SvarSlet
  11. Hold op, hun er for nuser på det sidste billede :) - og ja skønne bukser selvfølgelig...

    SvarSlet
  12. Hvor er de bare super skønne... :)

    SvarSlet
  13. Lækre, lækre bukser. Jeg elsker også det "rigtige" fløjl :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  14. Strygestof, det lyder som noget man skal prøve!

    SvarSlet
  15. Skønne bukser, Anna. Og hvor ser Lara dejlig ud! Kh Maria

    SvarSlet
  16. Kære Anna. TAK for din kommentar i dag. Du aner ikke hvor meget det betyder for mig.

    SvarSlet
  17. Hvor er de fine. Jeg glæder mig til at se mere fra din hånd.

    SvarSlet