lørdag den 6. oktober 2012

DIY - lomme med fladt pipingbånd



For længe siden syede jeg disse bukser til Lara og lavede i den forbindelse en diy på lommen, som har fladt pipingbånd. Jeg fik aldrig færdiggjort indlægget, som har ligget i "kladder" lige siden - men nu kommer det altså.

Det er ganske nemt at sy sådanne lommer - følg blot billederne herunder:


Klip to lommer samt fire stykker skråbånd, som er lidt længere end lommernes kanter. Stryg skråbåndet, så det er bukket på midten.

Sy nu skråbåndet fast på lommen. Den bukkede kant skal vendes indad mod lommens midte. Der sys midt på skråbåndet og med 1 cm sømrum. Det er nemmest, hvis du nåler skråbåndet fast først. 

Overlock eller zigzag kanterne. 

Stryg nu lommen, så skråbåndet vender udad. Sy en stikning i lommens åbning. 

Sy lommen på buksernes forstykker med en stikning et par millimeter fra skråbåndet. 

God fornøjelse med syningen! :-)



7 kommentarer:

  1. tak for diy- det ser jo ganske tilforladeligt ud :)

    SvarSlet
  2. Tak hvor er den fin. Det skal jeg da prøve. :)

    SvarSlet
  3. Det skal prøves, Tak for den fine DIY :)

    -Linette

    SvarSlet
  4. Tusind tak, Anna, for den flotte DIY! Den skal bestæmt afprøves :D
    Jeg skal i gang og sy nogle bukser til Alba her nu, så denne blev jeg super glad for :-)

    Håber det går godt og at I trives i jeres nye hus!
    Rigtig god lørdag videre!

    Knus Marthe

    Ps! Kom bli med i min efterårs give away, hvis du har lyst! : )

    SvarSlet
  5. Supersnyggt! Det där skall jag testa (och kanske med en spets enligt samma tips).

    SvarSlet
  6. Så fint!! Tak for den fine DIY :-)

    SvarSlet
  7. Lækker DIY som jeg har siddet med et par gange, men Anna kunne du ikke tænke dig at lave en DIY på hvordan du syer den fine mave(!) Altså kantbåndet eller hvad hedder det???
    kh Libbie

    SvarSlet