lørdag den 18. august 2012

Tigerbukser




Et par bukser i mørkebrunt velour og med gul rib og tigerlommer er det blevet til i løbet af ugen. Sygdom og arbejdsopstart har ikke levnet meget energi til syningen. Og denne weekend bliver der heller ikke tid til det, for i går aftes overtog vi huset. Lige om lidt kører vi derhen med malerudstyr, rengøringsartikler og de første flyttekasser, og så skal vi ellers igang! :-)

Bukserne er en str 86, og de er til en veninde, som har været så sød at hente porcelæn for mig i København. Eller rettere sagt: De er til hendes lille søn Emil. Jeg har flere undervejs til ham, og det er faktisk lidt skægt at kaste sig over drengetøjssyningen som afveksling til de mange pigeting, jeg ellers normalt får lavet.

Lommerne er syet i det fineste tiger-jersey, som jeg har købt her. På bagsiden har jeg syet et stykke velour, så lommerne ikke bliver for tynde. Og de er kantet med ribkant. 

God lørdag til jer alle:-)





  

13 kommentarer:

  1. Sikke nogle søde bukser, og god arbejdslyst med jeres nye hus :-)

    SvarSlet
  2. Wauw, de er fine. De ville være gode til min Magne (ca. samme størrelse). Måske jeg skulle prøve at kaste mig ud i noget ligende.

    SvarSlet
  3. Superfine, og virkelig herlig lommestoff!

    SvarSlet
  4. De var kjempefine :) Elsker dette stoffet!
    Og litt morsomt å se, for jeg har akkurat sydd en liknende bukse selv...
    http://krokodilledesign.blogspot.no/2012/08/tigersett-4-deler.html

    SvarSlet
  5. Ejjjjj hvor er de bare så søde :-)
    Total fedt! Jeg vil også selv i gang - men her helt ny i sy-verdenen, så er det mon for store projekter ?
    Er det et 'simpelt' mønster du laver dem efter ?
    Kærligst fra Julie Maria
    www.klokkinder.blogspot.dk

    SvarSlet
  6. Rigtig god fornøjelse i det nye hus, det må være sååå spændende, og kilde lidt i maven :)

    SvarSlet
  7. Som altid er det flotte sager fra din hånd. God fornøjelse i jeres nye hus :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare kære. Et hvert barn burde elske disse bukser.

    SvarSlet
  9. Å så fine, syr du på bestilling? Jeg kunne tenkt meg disse, akkurat make i str 92 :)

    mvh trudeanett@hotmail.com

    SvarSlet
  10. Så fine - jeg liker jo selvsagt veldig godt fargene :)

    SvarSlet
  11. Flotte bukser og skønne farver sat sammen :)
    Jeg har brugt en af dine DIY, og linket til dig. Måske du har lyst til at se eller læse med hos mig :)

    Kh Line

    SvarSlet
  12. Tusind tak for jeres søde kommentarer:-) Disse bukser syr jeg desværre ikke på bestilling, men de er såmænd nemme nok at sy selv - jeg har brugt et normalt buksemønster og tegnet lommerne selv.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  13. Super søde!!
    Nu skal jeg altså også snart få brugt den brune velour, som jeg har haft liggende klar, vasket, i flere måneder!! :)

    SvarSlet