mandag den 6. august 2012

Maxi-dots kjolen










Første dag i børnehave for Laras vedkommende og første dag på arbejdet for vores vedkommende = træthed. Men, som I kan se, ikke mere træthed end at man godt kan stå model for sin mor i den nyeste kjolekreation. Selvom modellen var noget fjollet og moderen noget opgivende, kom der nogle ok billeder ud af det - desværre lidt uskarpe, men det skyldes det dårlige indendørslys en regnvejseftermiddag som denne. 

Kjolen er syet i samme snit som denne - godt nok i en lidt smallere størrelse (som passer Lara bedre) og med en lidt større hætte, som nok er blevet lidt for stor. 

Kjolen er syet i stretch-frotté i en sart lyserød med store prikker i farven pink. Jeg har kantet den med brun rib. Brun står godt til lyserød, synes jeg. Hætten er foret med pink isoli. 

Det fine stretch-frotté er fra Michas Stoffecke. Det hedder "Maxi-dots" og fås i mange andre flotte farvekombinationer - de kan ses her. Man skal dog være opmærksom på, at ikke alle farvekombinationerne er stretch-frotté - nogle af dem er jersey. 


"Nu er jeg træt - og nu gider jeg altså ikke mere, mor!"



11 kommentarer:

  1. nøj den er fin!! Og Lara må være lykkelig....!! Og den blev pink, tænker at det faldt i hendes smag :-) Lara må have det vildeste klædeskab!!
    Kh Viola

    SvarSlet
  2. kjolen er flot men jeg er da mere vild med din dejlige model - hun er skøn

    SvarSlet
  3. Den er vildt flot og den klæder hende rigtig godt. :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare super flot...Gad godt at min symaskinen, kunne spytte sådan en lækker sag ud på et tidspunkt... ; )
    Kh Anja.

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet lækkert, og var er den bare helt perfekt til Lara! :D

    SvarSlet
  6. Den er da bare alt alt ALT for fed!

    SvarSlet
  7. Den er rigtig fin og hvor er hun bare dejlig, men kan da se at hun at rigtig glad for den.
    Hilsen Heidi fra Egholmvej 16

    SvarSlet
  8. Super flot kjole - som altid hos dig:-). Var lige inde på stof Michas Stoffecke, og der har de bare så meget frotte i alle mulige farver og også med mønster. Det har jeg ledt efter så længe så nu må jeg shoppe lidt forskelligt frotte. Hilsen Jane

    SvarSlet
  9. Tusind tak for jeres søde kommentarer:-) Og ja, Jane, de har rigtig meget lækkert frotte hos Michas Stoffecke. Jeg har også ledt efter det længe og blev derfor meget glad, da jeg faldt over deres webshop ved et tilfælde.

    Kh
    Anna

    SvarSlet