onsdag den 1. august 2012

Lilla hjertekjole med hætte









Lara har fået sig en kjole i mit nyindkøbte hjertestof. Heldigvis er kjolen et par numre for stor, så forhåbentligt passer den til vinter. Stoffet er nemlig dejlig tykt og egner sig godt til en vinterkjole. Det er en slags velour uden lige så meget stræk i som almindeligt babyvelour (men med nok stræk til at sy kjoler, bukser, jakker og trøjer). 

Jeg har syet hætte (som er foret med gul jersey) på kjolen - det giver en fed effekt, synes jeg, men det er måske ikke så praktisk. Kanterne er en gul polyester rib, som er fantastisk flot - men noget så træls at arbejde med, da den er åleglat. Derfor er der også mange skønhedsfejl i denne kjole, men man lærer jo for hver gang, ikke? :-) 

Lara er heldigvis tilfreds, og så må moderen jo også se at blive det.

Hjertestoffet kan du købe hos Michaes Stoffecke - lige her.


25 kommentarer:

  1. åååå rett og slett nydelig kjole. Har du laget oppskriften selv eller kan du tipse om hvor oppskriften er å få tak i? Evt selger du oppskrift? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak:-) Hvad angår mønstret, så har jeg taget udgangspunkt i et vintage mønster og ændret så meget på det, at jeg vist godt kan kalde det for mit eget. Jeg sælger desværre ikke mine mønstre.

      Slet
  2. Sikke en skøn kjole, og en endnu mere skøn Lara :-) super gode billeder :-)

    SvarSlet
  3. Den er virkelig sød - lilla og gult klæder hinanden rigtig godt.
    K.h.
    Christina
    P.s. mange tak for strygestoffet - glæder mig til at bruge det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Christina - og god fornøjelse med strygestoffet, det skal nok blive godt!

      Kh
      Anna

      Slet
  4. Hvor er den (og hun) da bare alt for lækker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din søde kommentar:-)

      Slet
  5. Jättesöt!! Jag gillar färgkombinationen orange/lila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Jennie. Den farvekombination er jeg også vild med, men jeg er endnu gladere for gul/lilla.

      Kh

      Slet
  6. Super flot kjole og dejlige farver. sød model du har. ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar, Louise.

      Kh
      Anna

      Slet
  7. Hvor er den sød! Jeg vil have en i voksenstørrelse! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den kunne blive fin i voksenstørrelse også - du må i gang:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  8. Du laver simpelthen de lækreste kjoler, men den her nærmer sig da godt nok toppen af poppen! Jeg ville elske sådan en til min Emma!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord, Sandie. Måske kommer der en til salg på et tidspunkt, men denne skal Lara i hvert fald have.

      Kh
      Anna

      Slet
  9. Svar
    1. Tusind tak for din søde kommentar:-)

      Slet
  10. Det er da en vildt fed kjole. Kan den opskaleres til voksenstørrelse? Den kan man da kun have det skønt i :-). Og et forsinket tillykke med huskøbet. Jeg ved det er en svær beslutning at skulle slå endeligt til. Vi er endnu ikke nået helt dertil. Men det er da et dejligt hus og område med muligheder og plads til at udfolde sig :-).
    Hilsen Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din kommentar, Line. Vi begynder at glæde os til huset, så ja, det skal nok blive godt:-)
      Hvad angår kjolen, så vil jeg ikke kunne opskalere den til voksenstørrelse. Men den kunne blive rigtig fin i voksenstørrelse også.

      Kh
      Anna

      Slet
  11. Den er helt fantastisk!!!
    Du er bare super god :-)

    SvarSlet