mandag den 20. august 2012

Elefant-nederdel






Denne nederdel i det skønneste elefantstof er et forsøg, som desværre ikke er blevet vellykket. Jeg har syet den efter Trines diy og på samme måde som påfuglenederdelen. Men denne gang skulle der fuld skrue på nederdelens vidde, og den er derfor to gange 110 cm (eller 220 cm hele vejen rundt). Det giver  et fantastisk skørt, men nederdelen er simpelthen blevet for kraftig i linningen (grundet alt det stof, der skal være der), og elastikken fungerer derfor ikke efter hensigten. Så der er altså en ommer - når der så ellers bliver tid til det!

Stoffet er fundet her, og jeg er helt forelsket i det - så nederdelen skal altså blive vellykket næste gang!

16 kommentarer:

  1. Lækkert stof. Jeg har også prøvet den der ommer, med for meget stof i linningen og der duer slet ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det har jeg også lært nu - på den hårde måde:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  2. Den er nu nydelig alligevel, synes jeg. Tænkte på, hvordan du får tid til at sy så meget, har du ikke et arbejde ved siden af?

    Mvh Helena

    SvarSlet
  3. Forresten hvem har lavet, eller hvor har du lavet din header?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg har arbejde ved siden af, jeg er fulltime lærer:-) Men denne nederdel blev syet i sidste uge, dvs FØR vi overtog huset! :-) Mit LaRaLiL logo har jeg selv designet og min søster har været så sød at få den til at blive til en header.

      Kh
      Anna

      Slet
    2. Det er sørme godt klaret, og sørme fin header

      Slet
  4. Den er ellers hammer sød, men hvis den driller lillepigen når hun har den på, så gider hun nok ikke gå med den :-) Men utroligt du har tid til at sy nu i lige har overtaget det nye hus :-)

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er syet i sidste uge, så nej, lige nu er der ikke tid til at sy:-) Og så alligevel - jeg skal nok finde lidt tid til det, for jeg har jo svært ved at lade være.

      Kh
      Anna

      Slet
  5. Rigtig flot stof ... Du må lige have klippet lidt fra ;-)

    SvarSlet
  6. Ja, jeg skal bare have et stykke af, så kan den sagtens fungere.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  7. Tak fordi du lige afprøvede det for mig :) jeg har nemmelig en klippet og klar til at sy sammen og jeg har også givet den gas med stof til strut, må vidst hellere klippe lidt af inden jeg syr den sammen. Fint stof du har valgt ellers..

    SvarSlet
  8. Nederdelen SER super, super fin ud, og stoffet er skønt. Men jeg forstår godt, hvad du mener, for jeg har gjort nøjagtig samme fejl med en nederdel, der skulle have strut, så det baskede... I en senere version af strutnederdel jeg beholdt sammen stofmængde, men lavet en kortere linning og så syet nederdelen fast på denne i rynket tilstand. Det tager lidt længere tid og fungerer naturligvis bedst, hvis ikke stoffet er for kraftigt - men ellers en ok løsning, hvis nederdelen partout skal have mega meget strut! KH Maria

    SvarSlet
  9. Jeg kan godt forstå at du er helt forelsket i det stof, det er simpelthen bare så skønt.

    SvarSlet
  10. Skønt stof! Jeg vil gerne købe det, men har lovet kæresten, at jeg IKKE køber mere stof, før jeg har gjort et seriøst indhug i mit lager... Har du overvejet/prøvet at sy en rundskåret (full circle) nederdel? Jeg ved selvfølgelig ikke om den vil have nok strut i skørtet, men det mønster giver ikke så meget stof i linningen:-) Kh Anette

    SvarSlet
  11. Ih, hvor fint! Og hvor er Lara bare sød. Jeg håber at du bliver tilfreds i næste forsøg :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  12. Hvor er det bare sødt det stof, og perfekt til den nederdel.

    SvarSlet