søndag den 22. juli 2012

Sengetøj i det skønneste retroprint - til salg










Efter et par dage i København er det skønt at få lidt tid sammen med symaskinen igen! :-) Og det er om at udnytte det, for i morgen tager vi en uge i sommerhus sammen med mine forældre og søskende  med deres "bedre halvdel" og børn - 10 voksne og 4 børn i alt. Heldigvis ser det ud til, at sommervejret endelig kommer til Danmark, for en uge med regnvejr i sommerhus med så lidt plads er næsten ikke til at holde ud. 

Jeg fik syet dette sengesæt, som jeg længe har haft i tankerne. Og det blev rigtig fint, synes jeg. Stoffet er et bomuldsprint i retrostilen (dvs. det er nyt), som jeg har købt for efterhånden længe siden. Jeg er vild med den retro-gule farve, som er brugt som bund, samt de søde dyr og svampe. Stoffet har fået en bred kant samt bagside af mørkebrunt bomuld. 

Dynebetrækket har knaplukning med de fineste vintage knapper i en lækker gul farve, mens hovedpudebetrækket har amerikansk lukning. 
Et stykke gult bånd med rådyr er syet fast i toppen af betrækkets to dele. Det er en fin detalje, synes jeg:-)

Betrækket passer til en babydyne og -hovedpude og sættes til salg (da jeg selv drukner i sengetøj til babyer efterhånden).

Det koster 390 kr plus porto 30 kr.

Du kan skrive en mail til mig på akjoensson@hotmail.com, hvis du er interesseret.

Og rigtig god og sommerlig uge til jer alle:-)

Update: Sengesættet er nu solgt.


21 kommentarer:

  1. hold da op hvor er det dog flot !:) trist det ik var til junior dyne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, det havde jeg desværre ikke stof til.

      Kh
      Anna

      Slet
  2. Rigtig flot! - selvom jeg normalt ikke er til det gul/brune :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have:-) Selv er jeg helt pjattet med gul/brun, men heldigvis er vi jo forskellige, hvad smag og farver angår:-)

      Slet
  3. åh det er super fedt, og er vild med måden det er syet på, Det giver en fed ramme effekt, er det brune syet ud i et eller er forside og bagside hver for sig?

    Vh Sara

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sara

      Tak for de søde ord:-) Bagside og forside er syet hver for sig - jeg tænker at lave en diy på det inden alt for længe. Det er ikke så svært at sy.

      Kh
      Anna

      Slet
    2. Åh det vil jeg glæde mig til :)

      Jeg har endelig fået klippet alle firkanter til en patchwork sengesæt, så det går jeg i gang med inden længe.

      -Sara

      Slet
  4. Hvor er der bare kræset for detaljerne Anna! Super fint! :D
    Lækkert med en tur til Kbh! Håber I får en dejlig uge i sommerhus! Jeg er selv lige inviteret på en impulsiv telttur, netop pga. det lovede vejr! Så det har bare at holde stik :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Julia! Dejligt at høre, at du også skal lidt afsted. Mon vi ses inden længe til en omgang syning?

      Kh
      Anna

      Slet
  5. Det var utrolig flott! Hadde jeg bare hatt en baby her hjemme ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak:-) Ja, jeg har heller ikke en baby - derfor må det ud i verden og gøre glæde der:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  6. Iiih det er da bare skønt!
    Hvor finder du sådan stof henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er fantastisk stof. Der er fra den tyske hjemmeside volksfaden.de, men da jeg har købt det for et par år siden, kan jeg ikke love, at de stadig har det. Men kig forbi - de har meget lækkert stof!

      Kh
      Anna

      Slet
  7. Er vild med detaljen med det lille rådyr!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det synes jeg også blev en fin detalje. Jeg har haft båndet liggende i evigheder - nu ved jeg da, hvad jeg skal bruge det til:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  8. Åh jeg ELSKER det, søde Anna. Kan det mon syes til junior-dyne også? Håber I får en dejlig tur i sommerhuset. Knus Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Charlotte:-) Og ja, det ville også blive skønt i juniorstørrelse - jeg har dog desværre ikke mere stof. Håber også I får en god uge - med sommervejr, forhåbentligt.

      Kh
      Anna

      Slet
  9. Det er virkelig fint! Jeg kan også specielt godt lide indramningen på forsiden!
    Og knapperne er yndige! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord, Marianne:-) Ja, knapperne er helt fantastiske, især fordi de er så gule. Dem fandt jeg på et loppemarked. Det er svært at finde knapper i denne farve (som er nye), synes jeg.

      Kh
      Anna

      Slet
  10. Fint stof, hvor har du købt det?

    SvarSlet