tirsdag den 17. juli 2012

Et mønster med potentiale








Jeg forsøger mig i disse dage med et nyt vintage kjolemønster til børn. Det har været lidt af en udfordring, da det er en str 128 - som jeg så har skullet lave om til en str 92. Jeg har syet kjolen op i retrostof og kantet med mørkebrunt skråbånd. Pasformen er blevet nogenlunde, men stoffet og kantbåndet gør, at kjolen er blevet lidt stiv i det og ikke har det rigtige fald. Den næste skal sys med ribkanter, som er blødere, samt stof, der ikke er for kraftigt. Og så med lynlås foran (som jeg ikke orkede at sætte på prøven). Men så skal der nok også være mulighed for at få en rigtig fin kjole - kropsnær foroven og "swing" forneden - helt perfekt:-) 

16 kommentarer:

  1. Der må være noget i vejen med mig - for jeg synes absolut også den er fantastisk i den her udgave :0)

    SvarSlet
  2. I mine øjne ser den helt perfekt ud lige nu - men det hjælper altså også med så skøn en model! <3

    SvarSlet
  3. Iih, jeg stemmer i med de andre - den ser fantastisk ud. Falder altså ofte i svime over dine flotte kjoler!

    SvarSlet
  4. Den er jo intet mindre end fantastisk! Fidusen ville for alvor ligne en pige i den, det er lige før jeg overvejer en til ham ;)

    SvarSlet
  5. Rigtig flot resultat - jeg er så imponeret over, du bare sådan lige kan ændre størrelsen på mønsteret.

    SvarSlet
  6. Lækker kjole og en absolut nuttet model .

    SvarSlet
  7. Den likte jeg godt - enkel og fin :)

    SvarSlet
  8. Åh hvor ef den fin!
    Du er SÅ dygtig!!!

    SvarSlet
  9. Skøn skøn sag du har lavet der :o)

    SvarSlet
  10. Så så fin kjole. Hvem der bare havde det mønstre... Mon du sælger den super fine prøve model og mon min datter ville kunne passe den? Drømme drømme drømme ;-) Mvh Karen

    SvarSlet
  11. Jeg er helt og aldeles vild med den!! Både farver og mønster..:) Jeg kan også godt lidde den uden lynlås..;)

    SvarSlet
  12. Sikke et lækkert mønster. Synes bestemt, kjolen er særdeles lækker, som den er :)

    SvarSlet
  13. Tak for jeres søde kommentarer:-) ja, jeg er jo altså lidt perfektionistisk, så for mig at se er den ikke perfekt. Og den kommer måske derfor snart til salg (til billige penge). Nu må vi se - det bliver i hvert fald ikke den sidste i denne model.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  14. Current Fashion Trends
    Here you have providing very useful information Thanks for such an incredible site!

    SvarSlet
  15. Hvor er det bare total yndlingskjole..... Synes den ser helt perfekt ud nyder virkelig at se alle dine kreationer.
    Du spreder så meget inspiration ud :-)

    SvarSlet