søndag den 8. juli 2012

Elefantkjole med hætte - til salg











En af de gode ting ved at have ferie er, at man ikke behøver at passe sine normale sengetider. Derfor syede jeg fra Lara blev lagt i seng til klokken 1 i nat - og det kom der ovenstående sag ud af.

Kjolen i dette stof og med hætte har jeg haft i hovedet længe, og nu skulle det altså være. Det var ikke så svært at konstruere hætten, som jeg havde frygtet - faktisk gik det hele ret nemt og kjolen blev, som jeg havde håbet. 

Trods tilfredsheden kommer den alligevel til salg - for Lara drukner altså i kjoler!

Den er syet i elefantstof (det nye sengetøj). Hætten er foret med det skønneste retrostof i lyserøde og lilla farver, og lommerne er også af dette stof. Kjolen er kantet med cerise rib og har lynlås foran. Den er syet i eget mønster, som jeg har vist før. 

Kjolen er lidt for stor til Lara, og jeg tænker det er en str 98/104. Men for en sikkerheds skyld kommer her nogle mål:

Kjolens livvidde (talje): 60 cm
Kjolens længde fra nakke og ned: 50 cm

Den koster 430 kr plus porto 21 kr.

Skriv en mail til mig på akjoensson@hotmail.com, hvis du er interesseret.

I morgen drager vi til Tyskland, hvor vi skal være i en uges tid. Derfor vil der også blive stille på bloggen. Det bliver skønt at komme ud og opleve lidt, men jeg vil helt sikkert også savne symaskinen! Nu må vi se, hvor store mine abstinenser bliver ;-) Mails, som skrives til mig i uge 28, vil først blive besvaret i uge 29. 

Rigtig god uge til jer alle.

UPDATE: Kjolen er nu solgt

16 kommentarer:

  1. Åh, den ville jeg gerne købe, men min datter er størrelse 128, så det går nok ikke rigtig. ;-)

    Ha en dejlig søndag.

    Kh Maria

    SvarSlet
  2. Smuk Anna virkelig Smuk og Lara åh det glimt hun har i øjet :)
    Rigtig god ferie
    Har modtaget dit lækre stof, nice!

    SvarSlet
  3. Den er helt fantastisk!
    - Men Emil vil nok ikke være så fin i den, som din smukke pige :-)

    SvarSlet
  4. Helt Nydelig kjole....*dån* God ferie ;)

    SvarSlet
  5. Uh, ville ønske, at du syede en i str 104/110, for du laver bare de smukkeste kjoler :)

    SvarSlet
  6. Den er intet mindre end fantastisk!!

    SvarSlet
  7. aaarg men hvorfor har man ikke lige en pige i den størrelsen. du syer altså de dejligste kjoler. syer du på bestilling til voksne??

    sussi
    www.sky-smarcussen.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi

      Tak for de pæne ord! :-) Nej, jeg syr desværre ikke på bestilling til voksne.

      Kh
      Anna

      Slet
  8. Ja, Lille A er nok heller ikke lige kjole aspirant, men fin er den!

    SvarSlet
  9. Den er så fin, så fin... Hvis bare Willi gik i kjoler eller Liva var lidt mindre :-)

    SvarSlet
  10. Det er simpelt hen bare en skøn kjole - elsker bare det mønster. Er det et du selv har tegnet? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, mønstret kan man vist godt sige, jeg selv har tegnet - jeg har taget udgangspunkt i et vintage (60er) mønster til børn, men ændret det en hel del. Hætten har jeg selv konstrueret.

      Kh
      Anna

      Slet
  11. Tak for jeres søde ord:-) Og ha en rigtig god uge allesammen - nu vil jeg nemlig tage lidt ferie fra bloggen (uha - jeg får sikkert abstinenser;-))

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  12. Hvis du en dag "kommer til" at sy den i en 92-98 så sig endelig til:-) den er SÅ smuk!!!
    Kh Michelle
    michelle@eurec.dk

    SvarSlet