søndag den 15. juli 2012

Babyjakke med svampe





Ude godt, men hjemme bedst! Vi har haft os en tiltrængt hjemmedag, hvor Lara og hendes far har splattet i sofaen og jeg har syet. Bl.a. har jeg færdiggjort denne babyjakke i det skønne svampejersey, og resultatet er jeg blevet godt tilfreds med. Jakken er syet i en str 56 (men den er nok nærmere en str 62), og mønstret er fra det nyeste Ottobre-blad, nemlig nr 4/2012. Jeg har syet den med en lækker isoli som foer, og derfor er jakken dejlig blød. Kanter er af rød rib (i en ikke for kraftig kvalitet). Jakken skal min søster have - hun venter sit første barn. 

Trykknapperne er det eneste, som irriterer mig - for de burde have været røde. Er der mon nogle der ved, hvor man kan finde farvede trykknapper? Det ville gøre det endelige udtryk lidt mere prof, synes jeg!

29 kommentarer:

  1. Jeg har fundet røde trykknapper i både Stof2000 og Panduro :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for svar - der har jeg ikke set dem, men jeg må vist kige bedre efter:-) Mon ikke også de findes på etsy.com? Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal søge under, for hvad pokker hedder de på engelsk?

      Slet
  2. De hedder snap buttons og der er masser af dem på Etsy, bla her http://www.etsy.com/shop/mrwalrus2009
    Rigtig fin jakke, den skal helt sikkert nok gøre lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Har fundet dem og må vist hellere få bestilt en stak! :-)

      Slet
  3. Rigtig fin jakke. Jeg har også fundet røde knapper hos Stof 2000 og Læderieget i Risskov.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for feedback! Læderiet ligger lige på min vej, så det kunne da være en mulighed:-)

      Slet
  4. Wow den er godt nok fin!!

    SvarSlet
  5. Du syr noen lekre ting altså!! Skulle ønske jeg hadde tålmodigheten til å lære meg det! :)

    SvarSlet
  6. Den er lækker, og så kan der lægges mange kærlige tænker i den mens man syr, moster er en dejlig titel:-)

    SvarSlet
  7. Fed jakke :-) jeg har også købt masser af farvede trykknapper hos 'Mr Walrus' som Fru Bach nævner..

    SvarSlet
  8. Vildt flot! Og sikke en sød model den er syet i.. Det blad må jeg d vist ha' fat i:)

    SvarSlet
  9. Åh wauv, hvor er den bare fin! Jeg skal vist snart et smut på biblioteket og kigge i ottobreblade... ;)

    SvarSlet
  10. Den er bare lækker! Og Tillykke!!

    SvarSlet
  11. Hold op hvor er den flot!!

    SvarSlet
  12. Den er blevet SÅ skøn :0)

    Jeg var inde på hjemmesiden og se efter stoffet - kan det passe at der er sat et forkert billed på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord:-) Dette stof er ikke fra Liandlo-com (hvis det er den hjemmeside, du hentyder til, hvor mine andre jerseystoffer kommer fra) - det er fra Citystoffer i Århus. Jeg ved desværre ikke, havd det hedder - og har ikke set det andre steder, men det må da kunne findes! :-)

      Kh
      Anna

      Slet
  13. Tusind tak for jeres søde kommentarer! :-)

    SvarSlet
  14. Hvor er den bare flot, du er godt nok dygtig!! Jeg har også lige tegnet det samme mønster af og havde faktisk lagt det gule med svampene frem til at sy den i, meeen ved ikke om tør prøve at gøre dig kunsten efter ;)
    Syns i øvrigt at alle Ottobres mønstre er næsten et nummer større end de har angivet.

    SvarSlet
  15. Hvor er den bare skøn. Sikke en flot gave til den kommende baby :-) Jeg elsker bare Ottobres mønstre.
    Man kan købe trykknapper i alverdens farver hos funkjogging.dk. http://funkjogging.dk/?id=275570&catalogue_selected=227046_15374
    De er godt nok i plast, men det ser vildt fedt ud, når de er kommet på tøjet. Og så er de meget lettere at arbejde med end dem i metal, som jeg synes ofte river hul i jerseyen. Jeg bruger i hvert fald ikke andre, efter jeg har opdaget disse her :-)
    Hun sælger i øvrigt også lækre jersey-stoffer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Judith - tusind tak for link og inspiration! Den side vil jeg bestemt undersøge nærmere:-)

      Mange hilsner
      Anna

      Slet
  16. Hvor er den fin, og en god model... Må på jagt efter de blade ... Trykknapper er en rigtig god løsning til de små, dejligt nemt at stå med, en skøn gave :-)

    SvarSlet
  17. Husk at købe 'apparat' til isætning, hvis du køber dem på Etsy - størrelsen passer nemlig ikke i de 'danske apparater'... Giver det mening?

    SvarSlet
  18. Ja, du skal også have en KAM tang. Kan købes hos arbrinic http://www.arbrinic.com/Notions/Hand-press-and-snaps,0,87_124.html KAM knapperne findes også med mønstre og al mulig sjov. Jeg bruger dem selv. Er rigtig gode i f.eks. sengetøj, da man undgår at knapperne "kradser", det synes jeg nemlig godt dem i metal kan gøre.

    SvarSlet
  19. Vilken fantastiskt fin jacka!

    SvarSlet
  20. Den er super fin, den lille fine babyjakke. Den bliver din søster SÅ glad for, og baby også :-)

    SvarSlet
  21. This is certainly one of the most valuable posts. Great tips from beginning till end. Lots of suggestions for me and for people. Superb work
    dresses

    SvarSlet
  22. Hej Anna. Hvordan har du lavet ribkanten på denne skønne jakke? Har du lagt det mellem yderstof og foer (lidt ligesom man ville gøre med tittekant-agtigt)... eller? kan ikke helt se det, men det ser SUPER flot ud :)

    SvarSlet
  23. Hvilket Ottobre nr har du mønsteret fra?

    SvarSlet
  24. Hej Anna! Tak for inspirationen! jeg har lavet en jakke næsten magen til som jeg viser på min nye blog som en del af "Sy til din baby". Kh Stine

    SvarSlet