mandag den 18. juni 2012

Sparkedragt i det skønneste svampestof



Siden jeg så dette skønne indlæg hos Mirjam, har jeg ledt med lys og lygte efter mørkebrunt stof med røde fluesvampe i jersey-kvalitet. Jeg havde egentlig givet op, men så fandt  Line, som er genial til at opspore børne-jerseystoffer, stoffet i den århusianske butik City Stoffer. Nu har jeg købt mig et par meter af den skønne jersey og planlægger at sy bodyer, sparkedragter, heldragter, trøjer og al den slags. 

Og let's face it - jersey og min symaskine er bare ikke gode venner. Eller måske er det jerseyen og jeg, som ikke er gode venner? Det hjælper så ikke at tilsætte en rib i en lækker kraftig kvalitet - det er vel næsten dømt til at mislykkes? I hvert fald måtte jeg kassere det første par bukser, og ovenstående udgave er langt fra flot syet. Jeg må vist øve mig noget mere. 

Den mørkebrune bund har fået lidt vaskefnuller efter vask - det er åbenbart sådan, at jersey skal opføre sig?! Men jeg er nu godt tilfreds med den alligevel og synes, stoffet er helt fantastisk sødt. 

35 kommentarer:

  1. Hold da k*** de er mega lækre!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Tina! Jeg er også helt solgt i stoffet.

      Slet
  2. De er simpelthen bare for søde. Har du foldet ribben ligesom almindelig bomuldsskråbånd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Dorthe. Nej, jeg har ikke gjort helt som kantbånd, men tæt på - jeg må nok hellere lave en vejledning med billeder, det er lidt svært at forklare uden, synes jeg - så sådan en skal jeg nok få lavet!

      Kh
      Anna

      Slet
    2. Det lyder dejligt med en diy på det. Har nemlig prøvet at gøre som det almindelig, men det bliver for tykt at sy i.

      Slet
  3. Den er "super nus", ærgerligt, at man ikke kender en lille størrelse der kan puttes i.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Inge. Jeg har heldigvis en del babyer i min omgangskreds, plus flere på vej:-)

      Slet
  4. Hold da op hvor er den sød! :)

    SvarSlet
  5. Ej hvor er den lækker, og vildt sødt stof :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er simpelthen så sødt, det stof:-)

      Slet
  6. Super lækre. Skal også lige høre hvordan du har gjort med ribben rundt i kanten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise

      Jeg har syet det på forsiden, derefter bukket det om på bagsiden, syet det fast med en stikning og derefter klippet overskydende stof væk. Jeg laver en vejledning en af dagene, det er vist nemmere end at forklare!

      Kh
      Anna

      Slet
  7. Hvor er den sød. Bor selv i Århus og handler ofte i City Soffer inde på Parke Allè. De har bare så mange fne stoffer, men desværre også lidt dyrt:-).

    Mvh Helena

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helena

      Tak for din kommentar:-) Ja, de har mange skønne stoffer, og sammenligner man med Stof og Stils stoffer og Stof2000s stoffer, så er City Stoffers stoffer dyrere - men det er jo også designerstofferne, de fører, og stoffer i lækre kvaliteter, Jeg synes sagtens, man kan mærke og se forskel på stof til 50 kr meteren i Stof og Stil og Amy Butler stof til 150 kr meteren - men det skal man jo også kunne, når der er så stor prisforskel! :-) Dette svamoestof kostede 120 eller 129 kr meteren (kan ikke helt huske det) - det er ikke så slemt for jersey med børnetryk, som nogle gange kommer helt om på 179 kr meteren. Derfor købte jeg også 4 meter af det skønne stof:-)

      Kh
      Anna

      Slet
  8. Låve it! Kommer du til at sælge lidt af dem du får syet? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kathrine! Og nej, så længe der er så mange helligdage på mine jersey-kreationer, så egner de sig vist ikke til salg! :-)

      Kh
      Anna

      Slet
  9. Køb en overlocker lige med det samme - så er du ud over problemer med jersey og ribkanter, der ikke vil snakke sammen.
    Jeg købte selv min overlocker, da jeg begyndte at sy tøj til gudsønnen og jeg vil under ingen omstændigheder undvære den.
    Jeg syr også ribben på på samme måde som du forklarer...
    Det er nogle rigtig søde svampe du har fundet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro, at jeg har en overlocker - den er min næstbedste syven - lige efter symaskinen! :-) Og det er også en måde at gøre det på. Men med den tykke rib blev det ikke særlig pænt i rundingerne, og jeg måtte kassere det første eksemplar af den grund.

      Kh
      Anna

      Slet
  10. Hvor er den bare vildt fin, rigtig lækkert med den brede rib i benene. Jeg syr altid rib kanten i hals åbningen på med tvillinge nål og stinglængde på 3, det gør det lidt nemmere at arbejde med :)
    Jeg har selv en del af det stof og også af den gule med røde svampe, jeg har lige syet kyse i den brune, den er så skøn i den farve (du kan se den på min blog hvis du vil)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Emilie

      Var forbi din blog - hvor var det bare en fin kyse! Sådan en må jeg også have lavet mig. Jeg synes, at min symaskine driller, når jeg syr med tvilligenål - men det ser helt sikkert meget flot ud, hvis man kan få det til at virke.

      Kh
      Anna

      Slet
  11. De er bare skønne...ehmm...altså min lille fyr på 7 uger har ikke noget imod at gå i hjemmesyet (måske ikke perfekt) tøj. Hvis nu du stod og ville af med dem :-p

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det:-) Nej, disse må nok hellere blive her i huset:-)

      Slet
  12. De er super flotte - også med skønhedsfejl. Er mønstret fra Ottobre? venligst Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, mønstret har jeg selv tegnet.

      Kh
      Anna

      Slet
    2. så meget finere er de:-)

      Slet
  13. Skønne fine lækre svampe bukser! Åh suk. Hvem der bare havde en bebs.. Det skulle vel aldrig være dig der har endnu en lil' på vej?! ;)

    SvarSlet
  14. Åh, så skønne!

    Utroligt som printet ligner det oprindelige. Det må være lavet ud fra det.

    Hvis du får lyst, vil jeg VILDT gerne købe en bluse på bestilling i det skønne print med røde kanter til Asta.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mirjam

      Det kan meget vel være, at det kan blive muligt - når jeg engang får sommerferie. Hvilken størrelse skal det i så fald være?

      Kh
      Anna

      Slet
    2. Uh, hvor fedt, hvis du får tid :)

      Tænker at omkring str. 2 år eller 92 er en størrelse, der passer længe (så vi får mest mulig glæde af den) og så er der heller ikke alt for lang tid til.

      Kh. Mirjam

      Slet
  15. Så fede, og det ses ikke på billedet, at de ikke er syet flot ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina - jeg har også sørget for at skule helligdagene godt;-)

      Slet
  16. Rigtig fin dragt:-) Glæder mig også til den DIY af hvordan du syr rib kantbåndet:-) Så fedt med de DIY's :-).

    Vh Sanne

    SvarSlet
  17. Hej. Tak for en super fed blog - den er til kæmpe nytte herhjemme hos mig, både som inspiration men ikke mindst som hjælp via dine gode DIY. Jeg tænkte om du havde en vejledning (eller en skønne dag kunne lave en) på knaphuller? De ser så prof ud dem du laver :)

    SvarSlet