lørdag den 2. juni 2012

Optic Blossom Gold kjolen







I går aftes fik jeg min nyeste 50'er kjole færdig, og derfor får I nu billeder af den - senere skal jeg nok også hoppe i den, så I kan se den in action;-) 

Den er syet i Amy Butlers meget smukke Optic Blossom Gold stof fra kollektionen Midwest Modern 2. Mønstret er mit tilpassede 50'er vintage mønster, som jeg også har syet Free to grow kjolen og Meadowsweet kjolen i. Efterhånden er pasformen helt perfekt til mig, og det er dejligt at have et mønster, som jeg ved passer mig. 

Denne gang har jeg dog taget ca. 50 cm af nederdelens vidde. Det gør, at kjolen ikke er nær som "voldsom", og det virker godt, synes jeg. Der er stadig masser af vidde. Jeg har også ændret halsen og syet den med v-hals i stedet for krave. Ja, lidt fornyelse skal der jo til, hvis jeg ikke skal have 10 ens kjoler i skabet! 

Denne udgave har også lommer - med pipingbånd i sort satin -  og det er altså både praktisk og en ekstra fin detalje, synes jeg. Kjolens nederdel er foret med acetat i en lysebrun farve - mest af den grund, at bomuldsstoffet sætter sig fast i mine nylonstrømper, hvilket er ret irriterrende og gør, at kjolen ikke falder nær så flot. Guldknapperne og det sorte satin-pipingbånd gør kjolen lidt eksklusiv, ikke? 



16 kommentarer:

  1. Den er bare så flot. Sikke mange flotte detaljer!
    Glæder mig til at se dig i kjolen!
    Kh viola

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk og sikke mange lækre detaljer!

    SvarSlet
  3. Endnu en fantastisk smuk kjole til en smuk kvinde - den er bare blevet så skøn og helt perfekt til dig Anna

    SvarSlet
  4. Smukt arbejde. Skal vi snart se dig i den? Knus og god weekend. Maria

    SvarSlet
  5. Sikke fine detaljer :)
    Og tak for strygestof, det er modtaget, jeg glæder mig til at bruge det :)

    SvarSlet
  6. Hvor er det vel nok en smuk kjole du har fået syet. Kan se, at du også har en stor passion for alt hvad der indebærer syning. Måske du vil tjekke min blog og evt. blive fast læser?
    Mvh en fast læser.
    madebyme-helena.blogspot.com

    SvarSlet
  7. åh den här klänningen var ju helt underbar!

    SvarSlet
  8. For en flott kjole! Skulle ønske jeg også hatt en slik! Du er kjempeflink, og detaljene på denne kjolen gjør den bare ekstra flott og unik!

    SvarSlet
  9. Den er virkelig flot, synes den er rigtig god uden krave :-) og de sorte bånd sætter prikken over i'et :-) hvem der bare havde et mønster der bare kunne bruges gang på gang :-)

    SvarSlet
  10. Men lägg av vilken häftig klänning!!! To die for:)

    SvarSlet
  11. Du er godt nok SINDSSYG dygtig!!!!!!!!

    Hilsner fra Maria på Abeslottet.blogspot.com

    SvarSlet
  12. Sikke et flot slutresultat Anna! :D Den kan du godt være stolt af ;o)

    SvarSlet
  13. Tusind tak for jeres supersøde kommentarer! :-) De gør mig rigtig glad:-) Jeg skal nok hoppe i den snart, så I kan se den in action.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  14. hold da op en flot kjole! - virkelig elegant og rigtig fed detalje med pipingbåndet :-)

    SvarSlet