mandag den 25. juni 2012

Endnu en undertrøje i kløver-jersey




I weekenden fik jeg syet endnu en undertrøje i det skønne kløver-jersey fra liandlo.com. Denne gang med gule ribkanter - lilla og gul er en af mine yndlings-farvekombinationer. 

Metoden med denne ribkant er anderledes end den metode, jeg har benyttet til de andre jerseykreationer. Begge metoder viser jeg snart i en rib-vejledning, som jeg er i gang med at skrive. Metoderne har jeg ikke selv fundet på, men derimod lært af dygtige Christine, som er en sand mester i syningen og rigtig gode venner med jersey:-)




18 kommentarer:

  1. Nøøøj, hvor er den fin, Anna! Tror altså også snart jeg skal til at kaste mig over mine jersey stoffer (har ikke turde endnu :-)).
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  2. Den er SÅ fantastisk!
    Du er bare super god til det der :-)

    SvarSlet
  3. Superfin - du er så flink med de kantene :)

    SvarSlet
  4. Ih hvor fin! Du ser da også ud til at være rigtig gode venner med jersey:-) Glæder mig til at se din vejledning.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  5. Hvor er den smuk. Lilla og gul er også en af mine favorit kombinationer, og krydret med kløvere er den jo intet mindre end fantastisk :)

    SvarSlet
  6. Jeg elsker også det kløver stof. Det er så lækkert og helt rigtigt. Knus Heidi

    SvarSlet
  7. Hvor er den helt fantastisk, er tosser med lilla og gul ;o)
    Glæder mig til vejledningen med dine rib-kanter det ser meget prof ud.

    God aften
    Jill

    SvarSlet
  8. Ihh endnu en skøn sag fra din hånd.. Glæder mig rigtig meget til dine rib vejledninger.. :)

    SvarSlet
  9. Du bliver ved!! Hvor er den også bare fed :) Lilla og gul er også en af mine favorit farvecombos :)

    SvarSlet
  10. Kære Anna

    Hvor er det nogle skønne sommerting du får lavet af de fine stoffer (stop så med at linke det ender med at blive dyrt for mig!) Dejligt, at jeg kan lære en så dygtig syerske et par sytricks - og fantastisk at du har tid og overskud til at lave DIY - så behøves jeg jo ikke ;-)

    Bedste tanker herfra*

    SvarSlet
  11. Uf den er fin!!
    Er imponeret over hvor flot du kan få faconen. Sidst jeg gav mig i kast med jersey, blev faconen helt ondssvag. I stedet for at blusen gik lige og og ned, var der svej i forneden.. Har jeg mon fået trukket formeget i stoffet? Og har du nogle gode fif, du deler ud af?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Barbara

      Ja, det har højst sandsynligt noget at gøre med, at du kommer til at trække i stoffet, mens du syr. Klip ribkanten 2 cm kortere end jerseyen, den skal sys på. Prøv at sy med stinglængde 3 og pas på, at der ikke er for meget pres på trykfoden.

      Kh
      Anna

      Slet
    2. 1000 tak Anna, rigtig godt tip med rib-kanten, stinglængden og trykfoden -det må prøves :0)

      Slet
  12. Ej hvor er den bare fin.... Jeg er helt helt vild med de ting du laver.... Så smukke de er.... og ikke mindst den lille model :-)

    SvarSlet
  13. Hvor er den smuk!

    Kh
    /Christina

    SvarSlet
  14. Hvor er den flot :o) Glæder mig til vejledningerne :o)

    SvarSlet
  15. Den er så fed... glæder mig til rib-vejledning... måske kan jeg også blive venner med det fæle materiale, som ofte driller mig??
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  16. Tak for jeres søde kommentarer - vejledningen skal nok snart komme:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet