lørdag den 3. marts 2012

Kjole i retrostof









I formiddags fik jeg færdiggjort denne kjole, som er syet efter det vintage 60'er mønster, som jeg har vist Lara i på det seneste. Stoffet er retrostof i en god kvalitet - og fra Husflid. Jeg har efterhånden syet kjolen i isoli en del gange - men med fast stof var det lidt af en udfordring, og mønstret måtte rettes til. Resultatet, synes jeg, er blevet meget bedre end håbet. Kanterne er brun rib, og sammen med lynlåsen i halsen er det med til at gøre det færdige resultat ekstra eksklusivt. Jeg er blevet bedre til at sy lynlås i, men der er dog stadig et par småfejl. Det skal jeg dog nok blive rigtig god til, for denne kjole bliver jeg simpelthen nødt til at sy flere af - i andre af mine smukke retrostoffer. Den er jo perfekt til sommer - og lige nu brugbar med en langærmet trøje og strømpebukser under.   



27 kommentarer:

  1. er du da svimmel for noget flot stof!!

    og det er en super kjole - ville også være sød i voksen størrelse;-)

    SvarSlet
  2. Och was ist das suess!!! Die kleine Maus wie auch das Kleid! Einfach Zucker. Lg. Sabine

    SvarSlet
  3. Hvor er hun bare skøn. Og det er kjolen også..:-)
    Kh V

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare sød den kjole - og det er den lille fotomodel også :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det en flot kjole! Den kunne jeg godt hoppe i, i voksen størrelse da! :-) Og smuk lille model du har dig der ;-)

    /Pernille - harmonerende.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Målløs!! Den er simpelthen så fantastisk. Detaljerne mega lækre Anna! Flot arbejde.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  7. Den er så.... fin!!!
    Skøn model du har der ;-)

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare vildt flot Anna! Og Lara er skøn som altid. :-)

    KH Tine

    SvarSlet
  9. KNALLFIN kjole, MISUNNELIG ;) Skulle ønske jeg var like flink å sy....får håpe det kommer med tiden ;)

    SvarSlet
  10. Hun er simpelthen den mest smukke og charmerende lille pige. Kjolen er intet mindre end fantastisk!! Sælger du evt mønstret? Eller vil afsløre hvor det er fra?

    Forårshilsner herfra Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla

      Mønstret er et vintage børnemønster fra 60erne, men meget forandret - det havde nemlig en super dårlig pasform. Jeg sælger desværre ikke mine mønstre,

      Kh
      Anna

      Slet
  11. Kjæmpe søt kjole.Flott snitt. Vakker jente også.

    SvarSlet
  12. Den er skøn. Og flot med brun rib til retrostoffet. Knus og god søndag :-)

    SvarSlet
  13. Hvor er den bare skøn. Og hvor ser hun bare cute ud:-) totalt fedt stof!!!,!

    SvarSlet
  14. Skønt stof og skøn unge! God søndag!

    SvarSlet
  15. hvor er den sød og især din datter, hun er da vild skøn

    SvarSlet
  16. Sød kjole, blev overrasket over, at du havde brugt ribstof til kanterne, god ide - det med lynlåse har jeg heller aldrig synes var særlig nemt, men øvelse gør jo mester ;-)
    Dejlig fotogen barn.

    SvarSlet
  17. Den skønneste lille tøs, sikke billed serie, så kær!! Kjolen er jo topklasse, helt vidunderlig!!

    SvarSlet
  18. Wauw, hvor er den flot. Fantastisk model og skønt, skønt stof :-)

    SvarSlet
  19. Tak for jeres søde kommentarer!! Det er skønt, at I er lieg så vilde med den som jeg er. Jeg har nu klippet op til 3 mere i andre af mine kill-ypur-darlings-stoffer. Så forhåbentligt bliver det også godt!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  20. Hvor er den bare sød, den seneste kreation :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  21. Virkelig flot...
    V.H. Kimmie.

    SvarSlet
  22. åååårh hvor er hun bare skøn Anna, jeg får helt lyst til en pige :0)

    Milas er begyndt at snakke om at han også vil ha en kjole, måske det skal være en laralil-kollektion -griner-

    Dine er uden tvivl de smukkeste jeg har set!!

    SvarSlet