mandag den 26. marts 2012

Hvis dette ikke er en kill your darlings ...

... ja, så ved jeg snart ikke, hvad er! Dette er nemlig et stort stykke af mit "totalt-yndlingsstof", som har måttet lade livet, så Lara kunne få sig endnu en sommekjole. Og kan den blive mere piget? Jeg tvivler. Den faldt da også i god jord hos en efterhånden meget stilbevidst (synes hun i hvert fald selv) og krævende (synes moderen) dame, skulle jeg hilse og sige.










Kjolen er syet med lyserøde ribkanter - også ved lommer og i nederdelens kant - og det giver altså bare et federe finish end skråbånd, som har det med at blive grimt efter første vask. Stoffet har jeg heldigvis fået købt lidt mere af - dog ikke helt i samme kvalitet som dette, som virker meget lidt brugt. Så er det altså ikke så hårdt at dræbe ens darlings! :-)

30 kommentarer:

  1. Endnu engang en lækker kjole fra din hånd og så matcher den fint plasteret på knæet :-)
    Virkelig et smukt stykke stof...

    Kh Mette

    SvarSlet
  2. Det stof ELSKER jeg bare også - Det er så smukt i farverne og mønstret. Du har en heldig, heldig datter:-)

    SvarSlet
  3. HOLD KÆ.. den er lækker..
    En rigtig pige drøm.

    SvarSlet
  4. åh ja - så blir det vist ikke meget bedre - jeg lavede også en rundskåret nederdel til min datter i dette stof, og det gjorde lidt ondt at ta sån en stor bid - men den blev smuk!:-)

    SvarSlet
  5. Også mit favoritstof, som jeg også lige har brugt et par stumper af til et par Bambi-ophæng :-) Super lækkert resultat!

    SvarSlet
  6. lara har det skønneste ansigt - og kjolen den er bare rigtig fin. Den fik mig til at tænkee på en, jeg selv havde som barn, i slutningen af 60'erne - den var bare lavet i kunststof, men stoffets mønster lignede meget :-)

    SvarSlet
  7. Yndigt stof og yndig datter model :)

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare et smukt stykke stof, men den lille model er altså det smukkeste :) Nyd du bare, at din datter vil gå i kjole ligesom sin mor, min datter ville altid kun have bukser på, da hun var lille, og det er stadig hendes foretrukne tøj ;)

    SvarSlet
  9. Sikke noget smukt stof- og ja, ribkant giver bare et flottere resultat end kantebånd!

    Forårshilsner fra
    Christina

    SvarSlet
  10. Igen en superflot kjole i det skønneste stof fra dig :-) Heldige Lara!

    SvarSlet
  11. Sikke en fin kjole og sikke en sød prinsesse...
    Din blog er simpelthen så skøn og jeg er meget fan af dine små babyfutter. Håber på at få lavet nogle på et tidspunkt...
    Jeg er nystartet blogger, så hvis du får lyst så kig forbi min lille blog;0)
    Vh Eline

    SvarSlet
  12. Aiii, Anna - hvor ER den bare fantastisk! Det er også mit "totalt-yndlingsstof" :)

    Og så med sådan en fin lille model - ren vidunderlighed!

    Kh. Betine

    SvarSlet
  13. Yndig og supersøt, både kjolen og Lara!

    SvarSlet
  14. Det er virkelig en pæn kjole, bliver helt i sommer stemning - den mener bare så meget om sol, stand og bare en god sommer :-D

    SvarSlet
  15. Den er rigtig smuk, laver du ikke en diy på den ribkant....

    SvarSlet
  16. Flot kjole! Kender virkelig det ømme i at ta hul på et stykke yndlingsstof :) Har flere stykker som bare ligger, fordi jeg ikke nænner og måske også lidt fordi jeg ikke tør klippe ;) He he. For tænk nu hvis jeg havde beregnet et eller andet forkert og det flotteste gik tabt... Men egentlig dumt at sy af det næstbedste :) Flot er denne blevet ihvertfald og så får du også stoffet at se i bevægelse.

    SvarSlet
  17. Hold da op.. den er rigtig fin ;-) Kh C

    SvarSlet
  18. Hvor er den bare flot altså...Og sikke en bedårende pige du har.Den klær hende helt vildt...

    SvarSlet
  19. Den er fantastisk, ligesom fotomodellen :o)

    SvarSlet
  20. Skøn skøn kjole og dejlig tilfreds pige. Kan godt forstå at stoffet hører til blandt favoritterne.
    Kh viola

    SvarSlet
  21. Vildt smækker! Hun ser s¨dejlig ud..:) Elsker også stoffet - og har også noget på hylderne endnu. Men det der ribkant i stedet for kantbånd.... Er det måske en fremtidig DIY - for sådan en som mig som ikke lige kan lure den;)?

    SvarSlet
  22. TUSIND TAK for jeres søde kommentarer! Jeg laver helt sikkert en DIY på ribkanten - det er ikke så svært, når man først lige får set, hvordan det hænger sammen!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  23. Så NYDELIG, både kjolen og jenten! :-)

    SvarSlet
  24. Fantastisk kjole og ikke mindst model. Hvor er hun bare sød. Er det et mønster du selv har kreeret.???

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :-) Og ja - både og. Udgangspunktet er et vintagemønster, som jeg så har tilpasset en hel del.

      Kh
      Anna

      Slet
  25. Den er da også helt fantastisk! Men jo må også sige at hun gør den endnu smukkere! Hun har de det sødeste smiL! :D

    SvarSlet
  26. virkelig nydelig!!!!! modell og kjole!:O)
    Klem

    SvarSlet
  27. Det er noget meget smukt stof, det må have været svært at sætte saksen i.

    SvarSlet
  28. Kære Anna! Det kan ikke have været en nem beslutning! Men sikke et resultat! Jeg har haft samme problem med kantbånd som dig...bruger du bare rib i stedet og hvor meget trækker du det?? Bliver altid så ked af det når noget man har knoklet og nørklet med ser grimt ud hurtigt...God Påske
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet