søndag den 26. februar 2012

Prøve-elefanten




Lørdagens kreadag gik for mit vedkommende med at lave elefanter - eller rettere sagt: Én elefant. Ja, jeg når aldrig det, jeg tror, jeg kan nå! (Denne gang havde jeg dog kun pakket til tre projekter, og ikke - ligesom sidste gang - seks projekter). 

Elefantmønstret har Line fundet på etsy.com - du kan se det her. Mønstret er egentlig beregnet til en lille elefant, som skal fungere som nålepude. Men Line har her forstørret mønstret op, så det er 150%, og det giver en elefant i tøjdyrsstørrelse.

Vi syede begge i frotte, og de stofkvalitet giver altså et rigtig lækkert tøjdyr, synes jeg. Elefanten er ikke super svær at sy, men den tager tid. Og så fungerer den ikke optimalt i den store størrelse. Problemet er benene - jeg tror simpelthen den er for tung til de små ben. Dem vil jeg forsøge at udvikle, så de bliver mere tredimensionelle. Øjnene på denne elefant er heller ikke helt, som jeg vil have dem - men det var et forsøg.


Og her er Lara så med elefanten - og I kan se problemerne med dens små ben. Men der er da potentiale i det mønster, ikke?

36 kommentarer:

  1. Hold op, hvor er den da bare helt fantastisk kær - jeg er så solgt! :o) Jeres komsammen lyder alletiders, håber I havde en hyggelig dag!
    KH Sidsel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi havde en super hyggelig dag - det er dejligt at kunne mødes på den måde!

      Slet
  2. Hvor er den da nuttet den elefant - og er enig i at det giver en helt speciel effekt med det stof du har brugt!

    God søndag aften.

    Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Og ja, frotte i retrostof (dette har vist været et gammelt gardin) giver noget helt unikt.

      Slet
  3. Det er da en skøn elefant!!! Og frottéen er super lækker, men jeg kan godt se, at den er lidt for tyk til sine ben :-) Liva har faktisk en tøjdyrselefant i frotté fra "Andreas Linzner" - den kan godt stå, men den har også "runde fodflader" under hvert ben... Knus og god aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan en har Lara også - og det er nemlig også sådanne ben, jeg vil prøve at lave. Linzner elefanten er virkelig smuk, synes jeg - men så vidt jeg husker, kostede den også 350 kr!

      Slet
  4. Hvor er den fin.. Har tænkt jeg skulle prøve at lave en uro med elefanter..
    Ser ud til dit blog træf var en fantastisk dag.. Har også leget med tanken her i kbh men det er bare lige med lokalet..
    Kh Camilla
    http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du kan finde en folkeskolelærer blandt københavner-bloggerne, kan vedkommende sikkert låne håndarbejdslokalet. Det er sådan, jeg gør det. Og jeg ved, at Vibeke fra Glad med mad er lærer - måske du skulle høre hende?

      Kh
      Anna

      Slet
  5. Sød elefant - hvis du kigger på min blog; http://superprinsessen.blogspot.com/2012/02/elefant-forsg.html så legede jeg med elefanten i går ... er stadig ikke helt tilfreds men tror den står lidt bedre ed din også selvom jeg har syet "flade" ben ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da en supersød elefant, du har fået lavet dig - og flot, du selv har konstrueret mønstret! Det har jeg også prøvet - men det blev ikke en succes.

      Slet
  6. Total cute - Er helt vild med stoffet. Det kunne være man skulle arbejde lidt videre i denne. Prinsessen herhjemme er bidt af elefanter så den ville sikkert gøre lykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu ved du i hvert fald, hvor du kan få mønstret! :-)

      Slet
  7. Den blev godt nok rigtig sød :-) Synes ikke det gøre noget med benene, den kan jo stadigvæk stå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er sødt sagt:-) Jeg er dog for perfektionistisk til at leve med den slags skavanker;-)

      Slet
  8. Den er bare vildt sød!!

    SvarSlet
  9. Der er MEGET potentiale i den! Men kan godt se hvad du mener med benene... Men ellers er den virkeligt kær!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er masser af potentiale - bare lidt mere udvikling:-)

      Slet
  10. Den er da super nuttet :) Ellers må du sige til, jeg har et andet mønster på en elefant (med rigtige elefant-ben), hvis du skulle mangle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg da rigtig gerne se! Er den på din blog? Du må meget gerne lægge et link her, hvis jeg kan finde den på din blog.

      Slet
    2. Har den bare som mønster, har ikke selv fået den lavet endnu, da jeg næsten lige har fået fat i den. Men jeg kan evt scanne det ind og sende mønsteret på mail? mail@lindaeg.dk :)

      Slet
  11. Der er da så absolut potentiale i det mønster. Elefanten er mega cute og du har også ret i at det et langt stykke af vejen er frotte-stoffet, der løber med æren. Mums, den er fin, flot arbejde :-)

    SvarSlet
  12. nøj hvor er den fin. Det så også bare så hyggeligt ud med jeres kreadag, det kunne jeg sagtens blive fristet til at deltage i. uhh alt den nye inspriation.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du må MEGET gerne deltage næste gang! :-) Jeg ville også kunne blive vældig inspireret af dig - bliver det allerede af de mange fine kreationer, du ligger på din blog:-)

      Slet
  13. Den er rigtig fin den lille elefant, jeg har faktisk selv mønsteret liggende så mon ikke også jeg selv snart skulle tage og kaste mig ud i den

    SvarSlet
  14. Den er da bare super sød - små ben eller ej - jeg er solgt! :)

    SvarSlet
  15. Nårh, hvor er den sød! Den er da slet ikke til at stå for, på trods af benene. Lara ser også ud til at være solgt :) jeg har selv tænkt mig at sy en elefant. Nu må vi se om det bliver til mere end tanken :)

    SvarSlet
  16. Søt liten elefant uansett. Ha en god aften

    SvarSlet
  17. Hehe...Synes den er nu meget sød, når man ser den front, minder mig lidt om den der gris som er med i den der børnefilm med pigen og den lyderøde gris, som hun har med sig overalt, kan self ikke huske havd den hedder;)

    SvarSlet
  18. nåååh hvor er den SKØN!

    SvarSlet
  19. Den er virjelig fin, og rigtig lækker i det blomsterede froté!

    SvarSlet
  20. Den er da super nice i frotté - jeg har selv det mønster på elefanten og har fået kopieret det op, så jeg har fået syet tre forskellige størrelser på den (der er billeder på min blog) - den ene er ca 50 cm lang... Men har også problemer med benene - så hvis du kommer på en løsning vil vi da gerne vide mere...

    VH Rikke

    SvarSlet
  21. Den var da bare nydelig! Og som flere andre skriver - stoffet gør sig perfekt. Jeg synes øjnene passer meget godt til modellen, jeg! Tror jeg må prøve at sy en, jeg også!

    SvarSlet
  22. Tak for jeres søde kommentarer:-) Glæder mig til at videreudvikle på den - for det skal der!

    Kh
    Anna

    SvarSlet