mandag den 16. januar 2012

Yvonnes blomsterkjole

Nøj, hvor har jeg glædet mig til at vise denne seneste kreation, som jeg blev færdig med i går. Mine forsøg med strygestof resulterede nemlig i denne sag - syet i samme mønster som den gule kjole og den brune/orange kjole. Jeg synes, den er blevet ret Yvonne 70'er agtig og meget meget smuk.
Det tog lang tid at klippe alle dele til blomsterne, som er på både forside og bagside - men resultatet er det værd.






Og Lara stillede selvfølgelig op til et par billeder:





Det bliver bestemt ikke den sidste blomsterkjole, jeg får syet!

26 kommentarer:

  1. SMUK! Er den til salg?

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Den er skøn og ja rigtig Yvonne-agtig

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare helt vildt skøn, Anna :)

    SvarSlet
  4. Nej men Anna! den er jo FANTASTISK!! jeg bliver altså snart nødt til at prøve noget af det der strygestof...
    Den er virkelig skøn!!!
    TAk for inspiration...man må da kunne lave helikoptere af det der stof... KArls store passion for tiden...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  5. Hvor er den fantastisk! Lav en skabelon på blomsterne, så køber jeg nok en gang strygestof :)

    SvarSlet
  6. Den er nice. Har altid været stor fan af Yvonnes kjoler! :-)
    Det fungerer rigtig godt at der er lidt afstand mellem midten af blomsten og bladene. Så behøver det heller ikke været klippet så præcist.

    SvarSlet
  7. Hvor er den fantastisk, elsker blomsterne, de er rigtig fine, hvor har du købt den lækre rib?

    SvarSlet
  8. Hvor er den fin. Jeg har lavet små traktorer i strygestoffet, og sat på et par bukser. De kommer på min blog senere, når de er afleveret som barselsgave :)
    Kh

    SvarSlet
  9. Tak for jeres mange kommentarer. Er glad for, at I deler min begejstring for kjolen:-)

    Denne er ikke til salg, men det kan være, at der kommer flere senere.

    Skabelonerne skal jeg nok få på bloggen inden længe:-)

    Den lækre rib (som virkelig er super lækker) er købt hos Stof og Stuff i Badestuegade i Århus (de har også hjemmeside, måske kan det findes der).

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  10. Ej, hvor er den blevet flot Anna - og den bliver jo ikke mindre skøn af at blive fremvist af sådan en dejlig model :-)

    SvarSlet
  11. Aij... Det er sådan noget, det får mig til at ønske mig en pige. Det er bare ikke det samme at putte drengene i smukke, blomstrede kjoler! ;)

    Spøg til side - den er smuk. Og ligeså din datter :)

    SvarSlet
  12. Virkelig virkelig flot kjole! Super idé med yvonne blomsterne. Jeg var selv klædt ud som Yvonne til Ålborg karneval engang. Var også ude at finde små marguritter til at sy på min grønne kjole. Det var fedt!!!

    SvarSlet
  13. Den ble utrolig flott!
    Ellen :)

    SvarSlet
  14. Hvor det bare en skøn kjole. Mon den kan laves i str 110 :-)

    SvarSlet
  15. Ej hvor den god!! Har virkelig overvejet om man skulle købe noget af dit strygestof, men aargh, synes pengene flyver afsted for tiden. :)

    SvarSlet
  16. Tak for jeres søde kommentarer - de betyder rigtig meget for mig:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  17. Meget sød kjole og flot farvevalg.

    SvarSlet
  18. Meget sød kjole og flot farvevalg.

    SvarSlet
  19. Sikke en smuk, smuk kjole du har fået lavet. Jeg er dybt facineret af dine sy-evner. :) Du formår bare gang på gang at lave en masse lækre kreationer.

    Mvh. Mette
    http://smallstar-bymette.blogspot.com/

    SvarSlet