mandag den 9. januar 2012

Sort-hvid-stribet kjole i 50'er snit - til salg

En søster til harlekinskjolen har set dagens lys. Denne er i sort/hvid-stribet bomuld og syet i samme fantastiske 50'er vintage mønster som mine andre børne-50'er-kjoler

Som alle de andre har den satin-bindebånd og knapper i ryggen. Det gode ved denne model er, at den grundet bindebåndet i ryggen har lang levetid. Lara, som er en str 86/92 vil fx kunne bruge denne, selvom den er i en str 98-104 - hvis man altså kan leve med, at skuldersømmen sidder lidt for langt nede på armene. 

Og her er kjolen så in action:











Jeg er vild med kontrasten sort/hvid og synes, at de brede striber giver et helt fantastisk udtryk!
Men da Laras tøjskab for tiden er proppet med kjoler, er denne - ligesom de tidligere kjoler - til salg. 

Størrelsen er 98/104. Men for en sikkerheds skyld kommer målene her:

Fra nakke og ned: 55 cm
Taljeomkreds: 60 cm
Omkreds i ærmerne: 18 cm

Ginen er for lille til kjolen (skuldersømmen sidder igen for langt ude), men giver alligevel et fint indtryk af kjolen: 




Kjolen kan erhverves for 400 kr plus 21 kr i porto.

Skriv en mail til akjoensson@hotmail.com, hvis du er interesseret.

Jeg har sådan glædet mig til at vise billederne af Lara i kjolen, for jeg synes selv, de er blevet så fine! Hun synes, at det var en fest at stå model, og det skinner også igennem. Og dette sidste billede måtte også med:



Her står hun i sin yndlingskjole for tiden, som er en billig prinsessekjole fra Søstrene Grene. Og selvom mine kjolekreationer for det meste vækker glæde, ja så er prinsessekjolen nu bare
bedst! ;-)

19 kommentarer:

  1. Så yndig - ja både pige og kjole ;o)

    SvarSlet
  2. Jamen altså! Hun er så fantastisk yndig som altid! Får jo helt lyst til at klæde Silas ud i kjole når du laver så fine kreationer!

    SvarSlet
  3. Hvor er hun altså bare god til at stå model. Det kniber herhjemme at Trine vil være være til det.

    SvarSlet
  4. Smuk kjole og model :-) Kh Maria

    SvarSlet
  5. Hun har en strålende fremtid som model foran sig. Naturtalent! Jeg siger det bare :)

    SvarSlet
  6. uuuhhhh den er smuk smuk , den er snart solgt ;)

    SvarSlet
  7. Ærgrer mig atter over bestanddelen af børn i mit hjem - som udelukkende rummer drenge. Det er virkelig en skøn kjole og en lækker model...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  8. Åååååååhhh!!! Jeg tror du skal sy en til mig! I voksen str :) Den er virkelig flot og Lara så evigt kær :)

    SvarSlet
  9. Endnu en fin kjole!:)

    Må man spørge hvor stoffet er købt?

    Jeg kunne godt tænke mig én til mig selv for jeg har også kun drengebørn;)

    Bliver det på et tidspunkt aktuelt med salg af voksen kjoler?

    Mvh Jannie

    SvarSlet
  10. Smuk smuk smuk! Når Freja bliver større og kjoleklar, kommer jeg til at købe samtlige af dine kreationer. Lige nu tør jeg ikke - tænk nu hvis hun bliver stor og tyk eller noget og slet ikke kan passe dem :)

    Kh Line

    SvarSlet
  11. Åh, den er skøn - som altid. Og Lara er FABULOUS!! :o) Desværre er min pengepung lidt januar-slatten, men hvis du stadig har kjolen til salg til februar, vil jeg gerne købe!!
    Kh Charlotte.

    SvarSlet
  12. (ps - vil også gerne bede om nogle af disse i str. 36 snart....) ;o)

    SvarSlet
  13. Sikke en yndig kjole :) Og det er skønt som hun altid elsker at stå model.
    Skriver lige til dig, for at fortælle jeg har linket til dig i mit indlæg fra idag. :) God dag til dig. Kh Line.

    SvarSlet
  14. Tak for jeres søde kommentarer.

    Jeg kan godt sige med sikkerhed, at der ALDRIG NOGENSINDE vil komme kjoler i voksenstørrelse til salg her på bloggen! I hvert fald ikke nogle, jeg har syet:-) Det tager nemlig 15 timer for mig at sy en sådan kjole, og jeg tvivler på, at nogle har lyst til at betale en sådan timeløn?

    Denne kjole er endnu ikke solgt, så Chalotte, der er håb endnu:-) Januar er måske heller ikke den bedste måned at sætte ting til salg i, men hvis den ender her hos mig, gør det nu heller ikke så meget:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  15. det er da ret farligt at jeg er "faldet" over din blog! Tror denne kjole vil være rigtig god til vores Aya! :) Men må lige styre mig, da der ikke lige er en anledning i den nærmeste fremtid, og jeg er ikke så god til at få hende i struttende kjoler.. endnu!

    SvarSlet
  16. Helt UNDERBARA bilder!!!!!

    SvarSlet
  17. Jeg har sendt dig en mail omkring, at jeg gerne vil købe den, hvis den stadig er til salg.


    MVH,
    Rie Luna / fetishina@hotmail.com

    SvarSlet
  18. Så fin kjole! Hvor er stoffet fra?

    SvarSlet