onsdag den 11. januar 2012

Farmors strik


Vi er så heldige, at Laras farmor er ferm med strikkepindene. Nu når jeg ikke selv er, er det fantastisk at have en i familien, som kan klæde Lara varmt på om vinteren.

 Jeg har ellers forsøgt flere gange og har da også formået at få strikket bl.a. dette dåbstæppe. Men jeg har det med at kaste mig ud i strikkeprojekter, som er sværere end mine evner rækker, og det ender ofte galt. Sådan er det også gået med den børne-trøje, som jeg er startet på i intet mindre end jacquard-strikning og i det dyreste dyreste garn - for 2 år siden. På de to år nåede jeg at strikke en halv side af trøjen. Og det er altså ikke fordi, jeg ikke har brugt tid på det! I denne halve side ligger mange mange timer. Den er nu endt hos Laras farmor, som har tilbudt at strikke trøjen færdig (selvom hun ellers ikke er meget for at strikke med flere tråde - det forstår jeg godt nu, efter jeg har forsøgt!). Nænsomt har hun forslået mig, at det, som jeg har strikket, skal pilles op - og det måtte jeg give hende ret i, efter jeg så, hvor pænt det blev, når hun strikkede.

Ak ja. Selvom jeg så gerne vil selv, må jeg sande, at strikning nok ikke vil mig. Jeg tror, at det simpelthen er for matematisk til mig. Det er jo ikke fordi, jeg er utålmodig - men det vil ligesom ikke lykkes. 

Ovenstående billede viser den nyeste trøje til Lara fra farmors hånd. Det er en sømandstrøje i den skønneste karrygule farve. Opskriften er fra Onion, og det var Line, der var så sød at give mig den. Og jacquardtrøjen, som nu er i gode hænder, er heldigvis en str. 4 år, så der er endnu et år at løbe på. Den bliver fantastisk - ingen tvivl om det!

13 kommentarer:

  1. Hvor ser den skøn ud :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den skøn. Og så ligner den rigtig meget den som jeg selv er ve dat lave he he...

    http://sysletrolden.blogspot.com/2012/01/smandstrje-projektet.html

    SvarSlet
  3. Så lækker strik!
    Og meget pudsigt - i weekende fik vi en næsten identisk sømandscardi som mormor har strikket til Karoline;)
    Lækkert..
    KH Anne

    SvarSlet
  4. Jeg er så enig med dig i dine tanker omkring strikning! Uha jeg kan bare ikke finde ud af det, men synes det kunne være så hyggeligt! Vi har heldigvis en mormor der har strikket selvsamme cardigan til Amalie.

    Louise

    SvarSlet
  5. Den ser lækker ud, skøn farve! :)

    SvarSlet
  6. Elsker den!
    Fargen er helt nydelig :)

    Klem.

    SvarSlet
  7. Hvor er den bare fin. Farven er da lige i øjet ;)

    SvarSlet
  8. Hende farmor kan da sit kram! Den er virkelig flot. Skal vist have sat min mor i sving med en sømandstrøje snart. :)

    SvarSlet
  9. Sikke fin den er :-) Har mønstret et nummer eller navn ? Jeg vil se om jeg kan finde det paa nettet og saa faa min Mor igang med pindene.

    Paa forhaand tak.

    Mvh Kathrine

    SvarSlet
  10. Ja, det er ligesom her hos os. Her er det bare mormor der forsyner os med lækkert strik. Skønt at have en leverandør i varme hyggesager :)
    Den karrygule sag er simpelthen SÅ flot!
    Kh Mette

    SvarSlet
  11. Tak for jeres søde kommentarer:-)

    Kathrine: Opskriften er fra Onion og den har nr. 1137 - den hedder sømandscardigan, og du kan finde den på onion.com under "garn" og derefter "superfine merino".

    Mange hilsner
    Anna

    SvarSlet
  12. Hej Anna
    Jeg har tilladt mig at låne billedet af din fine gule sømandscardigan, som jeg længe har været helt vild med - håber, at det er ok ;-)

    Jeg har nemlig fået lokket min mor til at strikke en til min datter - du kan se indlægget her: http://kreauglen.blogspot.com/2012/02/mordatter-tur-loppefund-og-smafolk.html

    SvarSlet