fredag den 28. oktober 2011

Lilla smækbukser med orange detaljer

Lara har fået sig et par nye smækbukser  - syet i bredriflet lilla fløjl og kantet med orange kantbånd.




Mønstret, som jeg har brugt, er fra Elisabeth Gynthers klassiker "Børnetøj du selv kan sy" - og jeg tvivler på, at jeg har lavet tilpasninger eller ændringer. Derfor er bukserne også ret brede til smalle Lara.




Bukserne er noget af det første børnetøj, jeg har syet - dvs. de er syet, da Lara var helt spæd. Men det er først nu, at hun kan passe dem. Bukserne er stadig ret meget for lange, men det er der jo en løsning på - og så har bukserne jo lang levetid :-)
  
Jeg er vild med lilla og orange sammen - mon du også er? 

35 kommentarer:

  1. Ja, de er da fantastiske!!

    SvarSlet
  2. Fantastisk håndarbeide, og nydelig jente.

    SvarSlet
  3. Ualmindelige fede bukser !! Og mega kær pige :-D

    SvarSlet
  4. De ser virkelig lækre ud. Jeg er selv ret vild med lilla og orange, og lilla og gul :)

    SvarSlet
  5. De er helt og aldeles fantastiske de bukser!!!

    SvarSlet
  6. Nice! Vi er vill med selebuksene til Gynther og bredriflet fløyl;) Lilla og orange er kult. Ergo: kul selebukse!

    SvarSlet
  7. Kære Anna!

    Jeg er så vild med alle dine kreationer, og disse bukser er ingen undtagelse!

    og så har du altid en fantastisk flot finish. Du har været i mine tanker idag, hvor jeg har prøvet at sy et par bukser til yngsten -og de glimrer ved gud ikke ved en finish, der kan tåle et nærkig :-)

    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
  8. de er rigtig lækre!
    jeg er vild med lilla og orange!:-)
    og lilla og grøn, lilla og gul, lilla og brun og lilla og rød...;)

    SvarSlet
  9. Lilla og orange er også en af mindre favoritkombinationer! Og bukserne er SÅ fede og klær hende utroligt godt :)

    SvarSlet
  10. Jeg er vild med kombinationen lilla/orange - og med dine bukser! :)

    SvarSlet
  11. Anna, de er intet mindre end fantastiske! Og din datter er virkelig kær :o)

    SvarSlet
  12. Jamen de er da bare for lækre, og modellen ligeså.. To lækre farver du har sat sammen.- elsker dine flotte kreationer og at hente inspiration på din blog.. God weekend til dig..

    Vh Rikke

    SvarSlet
  13. Nøj hvor er de bare fine :)
    KH Micha

    SvarSlet
  14. Tak for jeres søde kommentarer - de betyder SÅ meget:-) Det er dejligt, I kan lide mine kreationer - og skønt, I giver udtryk for det.

    Også god weekend til jer alle sammen.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  15. De er så fede!! Er HELT vild med farve kombinationen! Og tænker at det måske ikke er for sent med smækbukser når knægten er 2?? Jeg har nemlig også den gode bog stående!

    SvarSlet
  16. Det er altså en fin lille model du har :) Og bukserne er også fine

    SvarSlet
  17. De er virkelig flotte! Flot farvekombination:)

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  18. Kære Anna
    Hvor er de fine :) Jeg lavede også nogle smækbukser fra det mønster til Freja, og selv med elastik i ryggen, var de alt for brede, så mønstret skal nok bare modificeres en del.
    Tak for din søde kommentar på mit indlæg. Freja er stadig syg, men det går bedre. Nu spiser hun da lidt og er i langt bedre humør, så vi kan se en ende på det. Vi måde håbe, at en stille og rolig weekend herhjemme med mor og far gør godt :)
    Kh Line

    SvarSlet
  19. Orange og lilla går jo knaldgodt sammen! Fede bukser:-)

    SvarSlet
  20. Ej hvor er de bare fantastiske!!!
    Fantastiske farver sammen...

    :o) Karina

    SvarSlet
  21. Skønne bukser, og farverne gør bare noget godt for hinanden. Din pakke er iøvrigt postet idag :-) god weekend.

    SvarSlet
  22. Super rappe. Og nu skriver du godt nok at det er læmnge siden at du syede dem, men jeg gad godt alligevel vide, hvor du fandt det prikkede stof henne. Det er bare så sødt.
    Og lommerne er sjove og smarte. Rart at se lommer der er anderledes end de mange andre jeg har set her på bloggen længe.

    Jeg har selv syet smækbukser til MindsteDatter, men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt hun selv kan få dem af, når hun skal på toilettet, nu hvor bleen er smidt. Har du erfaringer med dette???

    SvarSlet
  23. Wauw hvor er de bare fantastiske. Lækkert stof og farvemix!!

    SvarSlet
  24. Hærlige bukser!! Og jeg er helt enig - Orange og Lilla er SÅ fint sammen :) Liker bloggen din, og legger meg til som følger! Beppeklem

    SvarSlet
  25. Fantastiske!! (er den prikkede kjole for øvrigt stadig til salg?) Den kunne godt være noget for Lærke, nemlig...
    Kh C.

    SvarSlet
  26. Kære alle sammen

    Tak for jeres søde kommentarer.

    Henny: Stoffet er købt i Stof og Stuff som findes i Horslet eller Århus. De har også en netside - du kan google den. Det er ikke sikkert de har mere - men så ved jeg, at Stof og Stil har en udgave af stoffet, som er næsten lige så lækker (hvis ikke den samme).

    Chalotte: Desværre er den solgt - men jeg er sikker på at der kommer flere i samme stil! Og den i det japanske stof er stadig til salg.

    Beppe: Velkommen til:-)

    KH
    Anna

    SvarSlet
  27. Du kan bare det der...Rigtig flotte bukser.
    Kimmie.

    SvarSlet
  28. SÅ smækre!! Elsker dine sammensætninger...

    SvarSlet
  29. Tak for jeres kommentarer, Anne og Kimmie!

    Henny: Jeg skrev forkert ang stoffet - det er Stof 2000, der har en udgave af det. Og så overså jeg et af dine spørgsmål - ang smækbukser og blefri periode. Lara er endnu ikke kommet så langt, men jeg tænker, at det umiddelbart ikke er det mest praktiske med smækbukser. Der er i hvert fald behov for voksenhjælp så.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  30. Jeg har faktisk haft kig på den japansk-inspirerede kjole før, men nu faldt jeg bare lige pladask for den prikkede. Jeg tror jeg venter lidt endnu og ser tiden an. Jeg forestiller mig, at du jo sagtens kan nå at kreere en hel kollektion, inden vi skal til den fødselsdag... ;o)
    Kh C.

    SvarSlet
  31. Fantastisk flott bukse! Elsker den! :)

    SvarSlet
  32. Hold kæft, hvor er du bare mega dygtig til at sy!!!

    SvarSlet
  33. Beautiful!! love the color combination and what a wonderful pattern!

    SvarSlet